نظرسنجی جدید: رای‌دهندگان اقتصاد خوب دوران ترامپ را به یاد دارند

بیشتر رای‌دهندگان به بایدن به‌دلیل مخالفت با ترامپ رای می‌دهند نه به این دلیل که بایدن را دوست دارند

در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، می‌روند تا بار دیگر وارد گود رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری شوند، رای‌دهندگان نه فقط دو رئیس‌جمهوری بلکه دو دوره ریاست‌جمهوری را مقایسه می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز و یوگاو، که در فاصله ۲۸ فوریه تا ۱ مارس ۲۰۲۴ انجام شده است، دونالد ترامپ از این مقایسه سربلند بیرون آمده و از بایدن پیشی گرفته است.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، رای‌دهندگان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ را با نگاه مثبت‌تری ارزیابی می‌کنند و معتقدند اقتصاد در دوره ترامپ بهتر بود.

بخشی شاید به این دلیل است که پیش‌بینی می‌شود سیاست‌های بایدن سبب افزایش قیمت‌ها شود و جمهوری‌خواهان می‌گویند اگر ترامپ انتخاب شود، قیمت‌ها پایین می‌آيد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به عقیده بیشتر رای‌دهندگان، ترامپ «برای افرادی مانند آن‌ها» مبارزه می‌کند و بیشتر از بایدن به فکر کشور است.

بیشتر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که ترامپ سعی کرد پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در کاخ سفید باقی بماند اما کمتر از نیمی از آن‌ها معتقدند این اقدام او غیرقانونی بود. بنابراین، باقی کشور از جمله کسانی که معتقدند کار ترامپ قانونی بود در تلاش‌اند او را به کاخ سفید بازگردانند. در نتیجه، بایدن در زمینه حفاظت از دموکراسی امتیاز ویژه‌ای نسبت به ترامپ ندارد.

اکثر رای‌دهندگان معتقدند لغو قانون سقط جنین اقدام بدی بود، اما کمتر کسی ترامپ را مقصر می‌داند. بیشتر افراد فکر می‌کنند لقاح مصنوعی (آی‌وی‌اف) باید قانونی باشد.

از نظر رای‌دهندگان، ترامپ در زمینه کاهش ورود مهاجران غیرقانونی کارنامه قابل‌قبولی دارد و این مسئله در حال حاضر اگر نگوییم بحران، به معضلی بسیاری جدی برای آمریکا تبدیل شده است.

بحث در مورد سلامت جسمی و ذهنی بایدن همچنان ادامه دارد و رای‌دهندگان معتقدند ترامپ بیش از بایدن آمادگی پذیرش مسئولیت ریاست‌جمهوری را دارد.

و در نهایت، انگیزه‌ها و پایگاه‌های حزبی رای‌دهندگان نیز مطرح است. رای‌دهندگان دموکرات برای توصیف کارزار انتخاباتی بایدن و ترامپ، بیشتر از واژه‌های «منفی» و «افسرده‌کننده» استفاده می‌کنند.

بیشتر رای‌دهندگان به بایدن از ترس آنچه ممکن است رخ دهد رای می‌دهند؛ آن‌ها به‌دلیل مخالفت با ترامپ رای می‌دهند نه به این دلیل که بایدن را دوست دارند.

بیشتر رای‌دهندگان به ترامپ به امید آنچه ممکن است رخ دهد رای می‌دهند؛ آن‌ها به ترامپ رای می‌دهند چون او را دوست دارند، نه به این دلیل که با بایدن مخالف‌اند.

و نتیجه، دست‌کم فعلا، این است: بایدن از ترامپ عقب افتاده است، بخشی به این دلیل که دموکرات‌ها قطعی نمی‌گویند رای می‌دهند یا نه.

بیشتر از جهان