نخستین پیروزی مقدماتی نیکی هیلی در واشنگتن رقم خورد

این احتمال وجود دارد که ترامپ بیش از یک سوم رای کل نمایندگان جمهوری‌خواه را در این هفته به دست آورد، با نظرسنجی که تاکنون انجام شده است احتمالا او در رای‌گیری روز سه‌شنبه هر دو ایالت بزرگ کالیفرنیا و تگزاس پیشتاز خواهد بود

نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ـ Joseph Prezioso / AFP

پایتخت آمریکا روز یکشنبه نخستین پیروزی فصل مقدماتی ۲۰۲۴ را نصیب نیکی هیلی کرد، به شکست‌های متوالی‌ او پایان داد و برای کارزارش بارقه امیدی به ارمغان آورد که به‌شدت به آن نیاز داشت.

شکست دونالد ترامپ در مقابل نیکی هیلی نخستین شکست او از سال ۲۰۱۶ دربرابر یک جمهوری‌خواه دیگر بود، و البته نخستین نشانه‌ اینکه انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ جمهوری‌خواهان چیزی بیش از نمایش تسلط پیوسته ترامپ بر قلمرو جمهوری‌خواهان است.

این رقابت حدود ساعت ۹ صبح برگزار شد، و هیلی با ۶۲.۹ درصد آرا پیشتاز بود. رای‌گیری برای انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ در هتل مدیسون، تنها حوزه رای‌گیری جمهوری‌خواهان واشینگتن دی‌سی، در ساعت ۷ شب به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون کارزار هیلی برای سه‌شنبه بزرگ و حذف چند ایالت از مسیر بعدی ترامپ برنامه‌ریزی می‌کند. البته این احتمال هم وجود دارد که ترامپ بیش از یک سوم رای کل نمایندگان جمهوری‌خواه را در این هفته به دست آورد.  با نظرسنجی که تاکنون انجام شده است احتمالا او در رای‌گیری روز سه‌شنبه هر دو ایالت بزرگ کالیفرنیا و تگزاس پیشتاز خواهد بود.  

فرماندار سابق کارولینای جنوبی در منطقه بلت‌ وی دی‌سی و حومه میزبان چندین رویداد بود. او هفته گذشته نیز برای انتخابات مقدماتی واشینگتن و ویرجینیا، به‌ویژه در ویرجینیای شمالی، به فعالیت انتخاباتی پرداخت. به نظر می‌رسد که این منطقه به‌دلیل ساختار شهری-حومه‌ای و تعداد زیاد اداره‌های فدرال منطقه مطلوبی برای هیلی باشد.

ترامپ نیز روز شنبه میزبان یک گردهمایی در ریچموند بود، و گویا بار دیگر باراک اوباما را به‌اشتباه رئیس‌جمهور فعلی خطاب کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان