در حمله اسرائیل به یک منطقه مسکونی در دمشق دو نفر کشته شدند

در این حمله منطقه‌ مسکونی «کفر سوسه» که گفته می‌شود مقام‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران آنجا ساکن‌اند، هدف قرار گرفت

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که حمله اسرائیل به محله‌ای در دمشق در بامداد چهارشنبه ۲۱ فوریه (دوم اسفند) تلفات جانی داشته و خسارت‌های مادی به جا گذاشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که چندین موشک به محله «کفر سوسه» در غرب دمشق اصابت کرده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. در عین حال، یک ایستگاه رادیویی حامی دولت سوریه هم خبر داد که در حمله روز چهارشنبه، ساختمانی در نزدیکی یک مدرسه ایرانی هدف گرفته شده است.

خبرگزاری رویترز ضمن انتشار این خبر، اضافه کرد که محله کفر سوسه محل استقرار ساختمان‌های مسکونی، مدارس و مراکز فرهنگی وابسته به جمهوری اسلامی ایران است و مجموعه‌ای بزرگ و تحت حفاظت شدید که سازمان‌های امنیتی از آن استفاده می‌کنند، هم در همان نزدیکی واقع است.

این منطقه فوریه ۲۰۲۳ هم هدف حمله اسرائیل قرار گرفت. در آن حمله، تعدادی از «کارشناسان نظامی جمهوری اسلامی ایران» کشته شدند. عماد مغنیه، فرمانده نظامی سابق حزب‌الله لبنان هم سال ۲۰۰۶ در همین محله کفر سوسه کشته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رامی عبدالرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اعلام کرد که دو فرد کشته‌شده در این حملات در یک آپارتمان سکونت داشتند اما در مورد هویت آن‌ها هیچ سرنخی ارائه نکرد.

او افزود که این حمله شبیه حمله‌ای بود که در آن صالح العاروری، یکی از مقام‌های ارشد گروه شبه‌نظامی حماس، در بیروت کشته شد. صالح العاروری، معاون سیاسی حماس، که در حمله پهپادی در بیروت کشته شد، به داشتن روابط نزدیک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله لبنان مشهور بود. 

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه، حمله به محله کفر سوسه در دمشق را تایید کرد اما به مرگ «مستشاران جمهوری اسلامی» اشاره‌ای نکرد و تنها از کشته شدن دو غیرنظامی خبر داد.

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که این حمله به طبقه چهارم یک ساختمان ۱۰ طبقه در دمشق آسیب رسانده، شیشه‌ پنجره‌ ساختمان‌های مجاور را شکسته و به ده‌ها خودرو پارک‌شده در منطقه هم صدمه وارد کرده است. یک اتوبوس خالی متعلق به یک مدرسه خصوصی نیز که در همان حوالی پارک شده بود، آسیب دیده است.

در همین حال، رسانه اسرائيلی اورشلیم پست گزارش داد که ارتش اسرائیل روز چهارشنبه به سه مقر عملیاتی گروه حزب‌الله در جنوب لبنان حمله کرد.

بنا بر این گزارش، نیروهای اسرائیلی همچنین به یک ساختمان که اعضای این گروه شبه‌نظامی در روستای یارون در آن حضور داشتند، حمله کردند. 

اورشلیم پست افزود که ارتش اسرائیل تعدادی از این اعضا را که روز قبل وارد این ساختمان نظامی شده بودند، شناسایی کرده بود.

اسرائیل دست داشتن در حمله بامداد دوم اسفند را تایید نکرده، اما در سال‌های اخیر صدها بار به اهدافی در بخش‌های تحت کنترل دولت سوریه حملاتی انجام داده است. تل‌آویو به‌ندرت حمله به سوریه را تایید می‌کند، اما اعلام کرده است که پایگاه‌های گروه‌های شبه‌نظامی متحد جمهوری اسلامی ایران مانند حزب‌الله لبنان را هدف قرار خواهد داد.

حمله اسرائیل به پایتخت سوریه در ماه ژانویه، ساختمانی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آن استفاده می‌کرد ویران کرد و دست‌کم پنج کشته به جا گذاشت.

در ماه دسامبر هم یک حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق، به کشته شدن سید رضی موسوی، مشاور قدیمی سپاه پاسداران در سوریه، منجر شد.

اسرائیل در سال‌های گذشته عوامل فلسطینی و لبنانی را هم در سوریه هدف قرار داده است.

بیشتر از جهان