صخره العروسه، جاذبه‌ای که گردشگران را به العلا دعوت می‌کند

این صخره شبیه زنی به نظر می‌رسد که ایستاده است و پیراهنی زیبا به تن دارد

صخره العروسه که در ۱۰۰ کیلومتری شمال العلا واقع شده است یکی از چشمگیرترین جاذبه‌های این منطقه است.

به گزارش عرب‌‌نیوز، العروسه میان مجموعه‌ای از صخره‌ها قرار دارد و به گفته دکتر سلما هوساوی، استاد تاریخ باستان، شواهد باستان‌شناسی کشف‌شده نشان‌دهنده تمدن‌هایی است که زمانی در این منطقه می‌زیستند.

هوساوی گفت: «شرایط آب‌‌و‌هوایی و جغرافیایی به تشکیل صخره‌هایی به شکل انسان و حیوان در این منطقه منجر شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

العروسه، که حدود ۱۰۰ متر ارتفاع دارد، هزاران سال پیش تشکیل شده و به‌دلیل شرایط طبیعی به شکل فعلی درآمده است. این صخره شبیه زنی به نظر می‌رسد که ایستاده است و پیراهنی زیبا به تن دارد.

پشت آن صخره دیگری قرار دارد که به دنباله پیراهن شباهت دارد و این‌طور به نظر می‌رسد که آن پیکره سنگی لبه لباس را گرفته است. برخی این پیکره سنگی را به‌دلیل شکل پیراهن که در فرهنگ و رسوم محلی مناسب موقعیتی باشکوه است، به زنی اشرافی یا یک ملکه تشبیه می‌کنند.

العلا در وادی القری واقع شده و از شرق و غرب با کوه‌ها محصور شده است.

دمای بالا، تشعشع شدید آفتاب و بادهای خشک قاره‌ای از ویژگی‌های این منطقه صحرایی در تابستان است. دمای هوا در مناطق مرتفع کوهستانی پایین می‌آید و در بهار و پاییز، هوا به‌نسبت خنک و در طول روز گرم است.

تمام اشکال صخره‌ای این منطقه جزو شگفتی‌های طبیعی جهان محسوب می‌شوند زیرا بدون دخالت انسان ایجاد شده‌اند. سایر صخره‌های متمایز این منطقه جبل السفینه (کوه کشتی)، جبل الفیل (کوه فیل)، و جبل القوس (کوه قوس) را شامل می‌شود.

به گفته هوساوی، غنای تاریخی و فرهنگی العلا سبب می‌شود که بازدیدکنندگان احساس کنند در زمان و میان تمدن‌های متفاوت سفر می‌کنند.

چشم‌انداز متنوع العلا و تاریخ و میراث فرهنگی العلا بازدیدکنندگان را جذب این منطقه می‌کند. زیبایی و جاذبه العلا آن را به یکی از چشمگیرترین مناطق تبدیل می‌کند، چه برای پژوهشگران علاقه‌مند به بررسی مکان‌های تاریخی چه  برای گردشگرانی که می‌خواهند مکان‌های دیدنی عربستان سعودی را ببینند و به فعالیت‌های تفریحی و ماجراجویی بپردازند.

بیشتر از سفر