نجات یک مادر و دختر دو ساله‌اش از میان آوار زلزله ترکیه

آمارها حاکی از افزایش تعداد جان‌باختگان زلزله در ترکیه‌ست

 بیش از سی نفر در زلزله ترکیه جان باختند  - BULENT KILIC / AFP

بیش از ۲۴ ساعت پس از زمین لرزه ترکیه که تاکنون ۳۱ نفر را از میان برده است، یک مادر و کودک دوساله‌اش زنده از میان آوار نجات داده شده‌اند.

آیسه ییلدیز و دخترش نصرت، ۲۸ ساعت تمام زیر آوار ساختمان تخریب شده‌ای در شهرالازیغ مانده بودند. زمین لرزه به شدت ۸/۶ درجه ریشتر روز جمعه شرق ترکیه را لرزاند.

تیم‌های امداد ساعت‌ها پس از شنیدن صدای فریاد آن‌ها در زیر آوار در سرمای زیر ۵ درجه، سرانجام موفق به نجاتشان شدند.

بنا به گزارش آژانس مدیریت اضطرار ترکیه، در مجموع تا ساعات روز یکشنبه، ۴۵ نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند.

این نهاد همچنین تایید کرد که بر اثر این واقعه، ۳۱ نفر کشته و ۱۶۰۷ نفر مجروح شده‌اند. ۱۳ نفر از مجروحان در بخش مراقبت ویژه بیمارستان بستری شده‌اند، اما حالشان وخیم توصیف نشده است.

در حالی که سه هزار تن از افراد گروه‌های امداد با ۱۹ سگ تربیت شده و پنج پهباد به دنبال بازماندگان واقعه هستند، تعداد هفتصد پس‌لرزه دیگر منطقه را تکان داده است. روزشنبه صبح، یک زلزله دیگر به شدت ۳/۴ درجه ریشتر ایالت ملاتیه را در جنب الازیغ  لرزاند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، در یک کنفرانس خبری در الازیغ گفت: «۳۶ساعت (از زمان وقوع زمین‌لرزه) گذشته است، اما هنوز وقت برای امید (به نجات مردم) باقی است.»  بر اساس برآوردهایی که از وسعت خسارات در الازیغ و ملاتیه به عمل آمده است، دستکم ۷۶ ساختمان فروریخته است و ۶۴۵ واحد دیگر به سختی خسارت دیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت یک بودجه اضطراری به مبلغ ۵۰۰ هزار پوند به فرمانداری‌های محل، و نیز تعداد ۷۵۰۰ چادر، ۱۱.۵۰۰ تختخواب و ۱۸.۷۲۰ قطعه پتو به مناطق زلزله‌زده ارسال کرده است.

سارمان هلال احمر ترکیه همچنین هزاران بسته مواد غذایی، پتو، تخت، وسايل گرم کننده، چادر و وسایل خوراک‌پزی به نواحی آسیب دیده فرستاده است.

رئی جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، در دیدار از مناطق زلزله‌زده گفت که واحدهای مسکونی با اسکلت فولادی برای اسکان ساکنان بیخانمان منطقه ساخته خواهد شد.

او گفت: «ترکیه با اتحاد و همبستگی در حال التیام زخمهای ناشی از این فاجعه بزرگ است.»

گزارش بیشتر از خبرگزاری ها

© The Independent