کارزار بایدن از جمع‌آوری کمک‌های گسترده مالی خبر می‌دهد

بایدن و کمیته‌های مشترک برای انتخاب مجدد او در سه ماهه سوم سال گذشته ۷۱ میلیون دلار جمع آوری کردند و طبق اعلام کارزار بایدن آن‌ها ۱۱۷ میلیون دلار پول نقد در اختیار دارند

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا ـ  AFP / ROBERTO SCHMIDT

جو بایدن، رئیس‌جمهوری و کمیته ملی دموکرات و نیز کمیته‌های مشترک جمع‌آوری کمک‌های مالی آنها برای کارزار ۲۰۲۴، در سه ماه آخر سال گذشته بیش از ۹۷ میلیون دلار [پول] جمع کردند.

[نشریه] پولیتیکو اشاره می‌کند این کارزار ارقام فوق را روز دوشنبه فاش کرد، و این نشان می‌دهد که بایدن از مقطع زمانی مشابه کارزار انتخاباتی اوباما پیشتر است اما بعد از کارزار انتخاب مجدد ۲۰۲۰ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا قرار دارد.

ترامپ و کمیته ملی جمهوری‌خواه طی سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۵۴ میلیون دلار جمع‌آوری کرده بودند. در سال ۲۰۱۱ که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، برای انتخاب مجدد نامزد شد، کارزار او و کمیته ملی دموکرات در سه ماهه آخر ۶۸ میلیون دلار به دست آوردند.

بایدن و کمیته‌های مرتبط با تلاش او برای انتخاب مجدد، در سه ماهه سوم سال گذشته ۷۱ میلیون دلار جمع آوری کردند. کارزار بایدن روز دوشنبه اشاره کرد که ۱۱۷ میلیون دلار پول نقد در اختیار دارد.

این کارزار بخش زیادی از پول خود را حفظ کرده و به‌ویژه در ابتدای سال ۲۰۲۳ از صرف هزینه جلوگیری کرده است. هزینه‌های این کارزار طی چند ماه گذشته، با تمرکز بر تبلیغات تلویزیونی افزایش یافته است.

به گزارش پولیتیکو، جولی چاوز رودریگز، مدیر کارزار انتخاباتی بایدن، این را «عایدی بی‌سابقه‌ای» خواند.

او گفت: «دموکراسی و حقوقی که به زحمت به دست آورده‌ایم و آزادی‌های اساسی ما در سال ۲۰۲۴ در معرض خطر قرار دارد و این اعداد نشان می‌دهد مردم آمریکا این خطرها را می‌شناسند و برای کمک به شکست مجدد دستورکار افراطی جمهوری‌خواهان ماگا [عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم] اقدام‌های اولیه را انجام می‌دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳، بیش از ۵۲۰ هزار مشارکت‌کننده به بایدن و کمیته ملی دموکرات کمک مالی کردند. این کارزار تاکید کرد که ۹۷ درصد کمک‌های مالی کمتر از ۲۰۰ دلار بوده است. آن‌ها افزودند ظرف سه ماهه اخیر ۳۹ مراسم جمع‌آوری کمک مالی ترتیب دادند. این کارزار حدود ۱۳۰ هزار تن عضو دارد که هر ماه کمک مالی می‌کنند. رقابت برای دیدار با بایدن و کامالا هریس، معاون ریاست‌جمهوری بیش از ۳ میلیون دلار درآمد داشت.

ترامپ مقدار سرمایه‌ای را که ظرف سه ماهه پایانی سال گذشته جمع‌آوری کرد، فاش نکرده است.

جسیکا تارلوف، راهبردشناس دموکرات، کارشناس برنامه د فایو (The Five) فاکس نیوز، در این شبکه گفت که «آن‌ها در زمینه پیروزی در انتخابات سابقه خوبی دارند».   

او اشاره کرد که بایدن در سال ۲۰۲۰ پیروز شد و سپس «دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای برنده شدند، همه غافلگیر شدند و موج قرمز محقق نشد».

او ادامه داد: «و ما در تمام همه‌پرسی‌هایی که در سراسر کشور انجام شد، به‌ویژه در ایالت‌های محافظه‌کار عملکرد بسیار خوبی داشتیم که با مشارکت رای‌دهندگان نسل زد تقویت شد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که جوانان از دموکرات‌ها خوششان می‌آید.»

او در ادامه گفت: «مردم اوباما می‌فهمند از چه حرف می‌زنند، موضوع زمین بازی است. ما اینجا در آیووا هستیم، جایی که باراک اوباما با پیروزی در سال ۲۰۰۸ همه را غافلگیر کرد و معروف شد. از آن‌ها می‌توانیم یکی دو نکته بیاموزیم.»

او گفت: «اما مثلا، ارقام برنامه جمع‌آوری کمک مالی امروز منتشر شد، جو بایدن -۹۷ میلیون دلار در سه ماهه چهارم [کمک مالی جمع‌آوری کرده]، و ۱۱۷ میلیون دلار [پول] در اختیار دارد، گروه او از کاری که کارزار اوباما در سال ۲۰۱۱ انجام داد پیشی گرفت – ۹۷ درصد [این پول] کمک‌های مردمی است. شنیده‌ام که می‌گویند «خب، باشد، می‌دانید این پول‌ها را دوستان هانتر بایدن از اوکراین یا چین می‌فرستند» - نه، این مردم عادی‌اند که می‌خواهند از ریاست‌جمهوری بایدن حمایت کنند.»

او نتیجه‌گیری کرد: «اگر به میانگین [سایت خبری] ریل کلیر پالیتیکس (Real Clear Politics) نگاه کنید در میانگین نظرسنجی‌ها دونالد ترامپ اکنون یک درصد بالاتر است، بنابراین اوضاع بد به نظر نمی‌رسد – در حاشیه خطا است. قرار است نزدیک باشد، اما کارزار بایدن چیزهای زیاد دارد که می‌توان به آن افتخار کرد.»

© The Independent

بیشتر از جهان