حمله با چاقو و خودرو به شهروندان در نزدیکی تل‌آویو یک کشته و ۱۸ مجروح بر جا گذاشت

حماس مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است، دو نفر از مجروحان شهروند فرانسه‌اند

در حمله دو مرد به شهروندان در منطقه رعنانا در نزدیکی تل‌آویو، یک زن سالمند کشته و بیش از ۱۸ نفر، از جمله هفت کودک، مجروح شدند. 

به گزارش منابع خبری در اسرائیل، در این حمله هماهنگ، یک مهاجم با چاقو به افراد حمله کرد و مهاجم دیگر با خودرو مردم را زیر گرفت. 

نشریه اورشلیم‌پست نوشته است که حماس مسئولیت حمله‌های مزبور را که بعدازظهر دوشنبه، ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) رخ داد، بر عهده گرفته است.

این حمله در حالی رخ داده است که جنگ اسرائیل و گروه حماس در نوار غزه از ۱۰۰ روز فراتر رفته است. حماس ساعتی پیش در روز دوشنبه اعلام کرد که دو تن از گروگان‌های اسرائیلی در نوار غزه، دو مرد ۵۳ ساله و ۳۸ ساله،  کشته شده‌اند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اورشلیم‌پست همچنین نوشت که یک زن با ضربه چاقوی یکی از مهاجم‌ها کشته شده و حال سه نفر از مجروحان نیز که یکی از آنان نوجوانی ۱۶ ساله است، وخیم اعلام شده است. 

به گفته پلیس، مهاجمان سه بار خودروشان را عوض کردند و در نقاط مختلف افراد را زیر گرفتند و به شهروندان با چاقو حمله کردند. حمله‌ها ساعت یک‌ونیم بعدازظهر و زمان تعطیلی مدارس شروع شد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، از جمله نشریه تایمز اسرائیل، مهاجمان محمد زیدات ۴۴ ساله و احمد زیدات ۲۵ و اهل الخلیل (هبرون) اند.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین گفتند که مهاجمان خویشاوند‌ یکدیگرند و در اسرائیل به شکل غیرقانونی کار می‌کردند. شین‌بت، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، گفته است که نام هر دو آنان پیش‌تر به دلیل بارها ورود غیرقانونی به اسرائیل، در فهرست سیاه بود.  

وزیر خارجه فرانسه تایید کرد که دو نفر از مجروحان، شهروند فرانسه‌اند. هفت کودک مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند و شش نفر از آنان ۱۰ تا ۱۶ ساله‌اند. 

یک شاهد عینی به نشریه معاریو گفت که نخست صدای تصادف دو خودرو را شنید و سپس متوجه شد که شاهد حمله‌ای تروریستی است. او همچنین گفت که شاهد حمله مهاجم مسلح به چاقو به یک مرد حدود ۶۰ ساله بوده است. او گفت: «مرد بر زمین افتاد و تروریست فرار کرد.»

بیشتر از جهان