ادامه حملات هوایی و زمینی ارتش اسرائیل در جنوب نوار غزه

ارتش اسرائیل نقشه‌ای را منتشر کرد که در آن حدود یک چهارم منطقه خان یونس با رنگ زرد مشخص شده است؛ به این مفهوم که باید فورا تخلیه شود

ارتش اسرائیل می‌گوید که نیروهای زمینی این کشور دوشنبه، ۴ دسامبر (۱۳ آذر)، ساعت‌های متوالی با نیروهای حماس در نوار غزه جنگیدند. 

به گفته روزنامه تایمز‌اسرائیل،  نیروی هوایی ارتش اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی و دیگر سایت‌های متعلق به حماس در نوار غزه حمله کرده‌ است. 

به گزارش این روزنامه، نیروهای تیپ هفتم زرهی۳ ارتش اسرائیل، با شناسایی عوامل حماس در نوار غزه، با پهپاد به آن‌ها حمله کرده‌اند. 

ارتش اسرائیل می‌گوید  در جریان درگیری‌های دوشنبه دست‌کم دو عضو حماس که قصد شلیک آر‌پی‌جی به سمت نیروهای اسرائیلی داشتند، کشته ‌شده‌اند.

همچنین، در یک تقابل دیگر، دو فرد مسلح حماس از ورودی یک تونل به سوی نیروهای نظامی اسرائیل تیراندازی کردند، سربازان اسرائیل نیز در پاسخ، تونل مزبور را تخریب کردند و آن دو را کشتند. 

همزمان، بمباران شدید نیروی هوایی ارتش اسرائیل، جنوب نوار غزه و منطقه خان یونس را به لرزه درآورد. به گفته وزارت بهداشت حماس، ده‌ها نفر در اثر این حمله‌ها کشته و زخمی شده‌اند. 

ارتش اسرائیل نقشه‌ای را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد که در آن حدود یک چهارم منطقه خان یونس با رنگ زرد مشخص شده است؛ به این مفهوم که باید فورا تخلیه شود. سه پیکان به سمت جنوب و غرب در این نقشه تصویر شده و به مردم اعلام ‌شده است که بر آن مبنا، به سمت سواحل مدیترانه و گذرگاه رفح در نزدیکی مرز مصر حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اهالی مستأصل غزه در خان‌یونس، با بسته‌هایی از وسایل خود، به سمت گذرگاه رفح حرکت کردند. بیشتر آن‌ها پیاده بودند و در صفوفی طولانی و در سکوت کامل، از کنار ساختمان‌های ویران‌شده عبور می‌کردند. ساکنان منطقه خان‌یونس گفتند با این‌ حال، باز هم هدف حمله هوایی ارتش اسرائیل قرارگرفته‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توماس وایت، مسئول «آنروا،»، آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل در نوار غزه، در شبکه‌های اجتماعی نوشت که او و همکارانش «دیگر پاسخی برای معرفی مکان امن به اهالی غزه ندارند».

در شمال نوار غزه، وفا، خبرگزاری رسمی فلسطین، اعلام کرد که دست‌کم ۵۰ نفر در جریان حمله هوایی اخیر اسرائیل کشته شده‌اند.

وزارت بهداشت حماس در نوار غزه می‌گوید که شمار کشته‌شدگان فلسطینی در این باریکه به ۱۵ هزار و  ۸۹۹ نفر رسیده‌ است. به گفته رویترز به نقل از این وزارتخانه، دست‌کم ۷۰ درصد کشتگان را زنان و کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند. 

بیشتر از جهان