آنگلا مرکل: اتحادیه اروپا از نظر من یک بیمه زندگی است

صدر اعظم آلمان می‌گوید برگزیت یک بیدارباش برای اروپا است

آنگلا مرکل از سال ۲۰۰۵ صدر اعظم آلمان است -Pavel Golovkin / POOL / AFP

آنگلا مرکل گفته است که برگزیت یک «بیدارباش» برای اتحادیه اروپا بوده است و اروپا باید از این پس روش متفاوتی برای انجام کارها اتخاذ کند.

دو هفته پیش از تاریخ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز گفت، اتحادیه اروپا باید در رویارویی با رقابت‌های موجود، بهتر از این عمل کند.

خانم مرکل افزود که اتحادیه اروپا باید «جالب‌تر، نوآورتر، خلاق‌تر، و مکانی برای پژوهش و آموزش باشد. در آن صورت، رقابت‌ها سازنده‌تر خواهند شد.»

خانم مرکل در گذشته اظهارنظر چندانی در مورد برگزیت نکرده بود. سال گذشته، اما، سکوتش را شکست و گفت که بریتانیا پس از برگزیت یک رقیب بالقوه برای اتحادیه اروپا خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با فاینشال تایمز، از ارزش‌های اتحادیه اروپا دفاع کرد و تلویحا به بریتانیا هشدار داد که این کشور در خارج از اتحادیه ، نفوذ خود را از دست خواهد داد.

او گفت: «من اتحادیه اروپا را به عنوان یک بیمه زندگی تلقی می‌کنم.»

«آلمان کوچکتر از آن است که بتواند به تنهایی نفوذ ژئوپولیتیکی داشته باشد؛ به همین دلیل است که ما باید از تمام فواید بازار مشترک استفاده کنیم.»

خانم مرکل افزود، نهادهای بین‌المللی مثل اتحادیه اروپا «اساسا درسی است که از جنگ جهانی دوم و دهه‌‌ها پیش از آن فراگرفته شده است» که خاطره آن محو می‌شود.

خانم مرکل که از سال ۲۰۰۵ صدراعظم آلمان، و با تونی بلر، نخست وزیر اسبق بریتانیا، نیز هم دوره بوده است، گفته است که این آخرین دور صدارت او بر آلمان خواهد بود. 

او هم اکنون نیز از رهبری حزب اتحادیه دموکرات مسیحی کناره‌گیری کرده است تا راه برای جانشینش باز شود. او گفته است که در انتخابات سال ۲۰۲۱ پارلمان آلمان شرکت نخواهد کرد.

© The Independent