گالانت:‌ تا آزادی همه گروگان‌ها نوار غزه را ترک نخواهیم‌ کرد

وزیر دفاع اسرائیل شنبه با گروهی از فرماندهان ارتش و نظامیان اسرائیلی در نوار غزه دیدار و گفت‌وگو کرد

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در جریان بازدید از نیروهای اسرائیلی در نوار غزه تاکید کرد که ارتش تا زمانی که تمامی گروگان‌ها به اسرائیل بازگردانده نشوند، این باریکه را ترک نخواهد کرد. 

گالانت با فرمانده نیروی دریایی ارتش و چند فرمانده نظامی عملیات ۴۸ روز اخیر اسرائیل، در نوار غزه دیدار کرد. 

وزیر دفاع اسرائیل در این دیدار تاکید کرد که «حماس تنها زمانی که تحت فشار است حاضر به مذاکره شده و تن به آزادی بخشی از گروگان‌ها داده‌ است». 

گالانت گفت: «به محض اینکه فشار نظامی وارد می‌شود، آن‌ها می‌خواهند استراحت کنند. وقتی فشار را افزایش می‌دهید، آن‌ها یک استراحت دیگر می‌خواهند.»

وزیر دفاع اسرائیل با بیان این سخنان در نوار غزه تاکید کرد که ارتش اسرائیل باید فشارها را لحظه‌به‌لحظه افزایش دهد چرا که به گفته او، «هرچه قدر فشارها علیه این گروه تروریستی بیشتر می‌شود آن‌ها آماده‌اند تا با پیشنهادی بیایند که قابل‌قبول باشد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گالانت خطاب به سربازان حاضر در غزه گفت: «ما نمی‌توانیم عملیات و جنگ غزه را ترک کنیم تا زمانی که به وضعیتی برسیم که همه گروگان‌ها را به خانه بازگردانیم.» 

وزیر دفاع اسرائيل همچون دیگر مقام‌های اسرائيلی روز شنبه تاکید کرد که «آتش‌بس بی‌تردید کوتاه خواهد بود و هر گونه مذاکره بیشتر تنها در جریان عملیات دنبال خواهد شد.» 

گروه حماس روز شنبه آزادی دومین گروه از گروگان‌ها را به حالت تعلیق درآورد، اما سپس با میانجیگری آمریکا، قطر و مصر با آزدی گروه دوم گروگانها موافقت کرد.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از مقام‌های وزارت خارجه قطر نوشت مشکل در تاخیر آزادی گروگان‌های اسرائیلی حل شده است و امشب ۱۳ گروگان اسرائیلی و هفت گروگان خارجی آزاد خواهند شد.
بر اساس گزارش‌ها، ۳۹ تن از زندانیان فلسطینی هم قرار است در چارچوب توافق دولت اسرائیل و نیروهای حماس آزاد ‌شوند. به گفته سخنگوی وزارت خارجه قطر این تعداد  شامل ۳۳ کودک و ۶ زن می‌شود.

بیشتر از جهان