برنامه‌ریزی برای قطع اینترنت

حسن روحانی عصر امروز جلسه شورای عالی فضای مجازی را تشکیل داده است

جمهوری اسلامی برای قطع مجدد اینترنت آماده می‌شود

همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی در تهران در واکنش به حمله پدافندی سپاه به هواپیمای مسافری در روز چهارشنبه، حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران جلسه شورای عالی فضای مجازی را در تهران تشکیل داده است.

شورای عالی فضای مجازی نهاد عالی ناظر بر اینترنت در ایران است که به دستور علی خامنه‌ای ایجاد شده است.

بسیاری از تصمیمات برای ایجاد محدودیت بر اینترنت و فیلترینگ وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در همین شورای عالی و کمیسیون‌های تخصصی آن اتخاذ می‌شود.

از بعد‌ازظهر امروز نیز اختلالاتی در اینترنت همراه مردم در تهران گزارش شده است

از ساعات ابتدایی بعدازظهر گروهی از مردم تهران در مقابل دانشگاه امیرکبیر و شریف حضور یافتند تا یاد کشته شده‌های سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی را گرامی بدارند.

مردم در این تجمع به عملکرد سپاه، رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقامات اعتراض کرده‌اند و شعارهایی علیه علی خامنه‌ای سر داده‌اند.

معترضان عملکرد رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقام‌های این رژیم  در 3 روز گذشته را تلاش برای فریب مردم و پنهان کردن واقعیت می‌دانستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستاد کل نیروهای مسلح ایران امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمایی خطوط اوکراین در بامداد چهارشنبه هدف موشک‌های پدافندی سپاه قرار گرفته است. این هواپیما 176 سرنشین داشت که همگی جان باختند. جمهوری اسلامی در 3 روز گذشته بارها شلیک موشک به هواپیما را رد کرده بود.

هنوز مشخص نیست که اختلال‌ فعلی در اینترنت به صورت محدود و نقطه‌ای ایجاد شده است و یا جمهوری اسلامی خود را برای دور جدید قطع اینترنت در ایران آماده می‌کند.

پس از آغاز اعتراضات سراسری آبان ماه نیز جمهوری اسلامی به مدت 10 روز ارتباط اینترنتی ایران را قطع کرد و در این سکوت اینترنتی تعداد زیادی از معترضان را کشت. با گذشت حدود 2 ماه از این اعتراضات مقامات امنیتی و قضایی آمار کشته‌های حوادث آبان را اعلام نکرده‌اند. تعداد کشته های سرکوب گسترده آبان‌ماه تا 1500 نفر تخمین زده شده است.

تشکیل فوری جلسه شورای عالی فضای مجازی ساعتی پس از اعلام پذیرش شلیک موشک به هواپیمای مسافری این گمانه را ایجاد کرده است که جمهوری اسلامی خود را برای قطع مجدد اینترنت در صورت بالاگرفتن اعتراضات مردمی آماده می‌کند.

بیشتر از