فرمانده هوا‌ فضای سپاه مسئولیت سرنگونی هواپیمای اوکراینی را بر عهده گرفت

ستاد کل نیروهای مسلح ایران امروز با صدور اطلاعیه‌ای مسئولیت این سرنگونی را پذیرفت

 حاجی زاده، ضمن پذیرفتن « خطای انسانی» در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت:« زمانی که اطمینان پیدا کردم که این اتفاق افتاده آرزوی مرگ کردم.»-ATTA KENARE / AFP

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران امروز شنبه ۲۱ دی، مسئولیت مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی را پذیرفت.

  حاجی زاده، در یک نشست خبری ضمن پذیرفتن « خطای انسانی» در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت:« زمانی که اطمینان پیدا کردم که این اتفاق افتاده آرزوی مرگ کردم.»

او با اشاره به وضعیت تنش‌آمیز بین ایران و آمریکا در شب حمله سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکا در عراق، مسئولیت اشتباه در سرنگونی هواپیمای اوکراینی را که همان شب اتفاق افتاد متوجه یک واحد پدافند سپاه دانست و اضافه کرد: «سامانه موشکی، هواپیمای اوکراینی را با موشک کروز اشتباه گرفته بود.»

امیر علی حاجی‌زداه هم چنین گفت که همان روز اشتباه پدافند سپاه را به اطلاع ستاد کل نیروهای مسلح رسانده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت مسئولیت سرنگونی هواپیمای اوکراینی را بر عهده می‌گیرد و تابع تصمیمات مقامات بالاتر در این مورد است.

یک فروند هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی اوکراین چهارشنبه گذشته در مسیر پرواز از تهران به کیف پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی تهران سقوط کرد و ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران امروز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای مسئولیت این سرنگونی را پذیرفت و آن را ناشی از خطای انسانی و غیر عمدی دانست.

بیشتر از