ترامپ تصمیم مگان و هری را غم انگیز خواند

دوک و دوشس ساسکس در اقدامی بی‌سابقه اعلام کردند خاندان سلطنتی را ترک می‌کنند

ترامپ در مصاحبه‌ای  گفت: «به نظرم غم‌انگیز است. ملکه بانوی بی‌نظیری است- MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ نظر خویش را درباره تصمیم مگان مارکل و شاهزاده هری مبنی بر ترک نقش خویش به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی به اشتراک گذاشت و با «غم‌انگیز» نامیدن آن گفت برای ملکه ناراحت است.

آقای ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه‌ خبری فاکس گفت: «به نظرم غم‌انگیز است. ملکه بانوی بی‌نظیری است. او هرگز مرتکب اشتباهی نشده و دوران بی‌نقصی داشته است.»

او ادامه داد: «نمی‌خواهم به جزئیات این مساله وارد شوم ولی احترام خیلی زیادی برای ملکه قائلم. به نظرم این مساله نباید در حق او اتفاق بیافتد.»

اظهارات رئیس جمهور بعد از آن ابراز شد که دوک و دوشس  ساسکس در هفته جاری اقدام بی‌سابقه خود را اعلام کردند که علاوه بر خروج از خاندان سلطنتی به دنبال استقلال مالی بوده و بین امریکای شمالی و بریتانیا در رفت و آمد خواهند بود. 

این زوج در اینستاگرام گفتند: «بعد از ماه‌ها تامل و بحث‌ میان خویش تصمیم گرفتیم امسال این تغییر را عملی کرده و در خاندان سلطنتی نقش جدید و مترقیانه‌ای را برای خود دست و پا کنیم. ما می‌خواهیم از جایگاه ارشد خود در خاندان سلطنتی کناره گرفته و با اشتغال در کاری به استقلال مالی دست یابیم. البته همواره به حمایت کامل و پشتیبانی خویش از اولیا حضرت ملکه ادامه خواهیم داد.»

این اولین باری نیست که رئیس جمهور ترامپ شکایت خود از مگان را علنا اظهار کرده است. در ماه ژوئن او دوشس ساسکس را «کریه» نامید بعد از آنکه مگان مارکل در سال ۲۰۱۶ تهدید کرد در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به کانادا نقل مکان خواهد کرد.

آقای ترامپ آن زمان به نشریه سان (The Sun) گفت: «فکر نمی‌کردم او کریه باشد.» او بعدتر «کریه» نامیدن دوشس را انکار و سعی کرد درباره این اظهار نظر خویش توضیح دهد.

آقای رئیس جمهور به پیرز مورگان گفت: «من نگفتم او کریه است. گفتم با من زشت و کریه برخورد می‌کند. و اساسا من اصلا نمی‌دانستم او نسبت به من چنین برخوردی دارد. می‌دانید؟ اصلا به نظر من او کارش را به خوبی انجام می‌دهد و امیدوارم از زندگی‌اش لذت می‌برد ... به زعم من او خانم خیلی خوبی است. او با من بد رفتار کرد و حق اوست که با من زشت و کریه برخورد کند ولی برای من مناسب نیست که چنین رفتاری در قبال وی داشته باشم که به هیچ وجه هم نداشتم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از اعلام عمومی تصمیم مگان و هری، آنطور که ایندیپندنت متوجه شده است، حال و هوای حاکم بر کاخ باکینگهام مملو از ناامیدی است چرا که با سایر افراد خاندان سلطنتی پیش از انتشار این بیانیه در رسانه‌های اجتماعی مشورت نشده بود.

سخنگوی کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اظهار داشت بحث‌ها درباره این مساله هنوز «در مراحل اولیه» به سر می‌برد.

او افزود: «ما میل ایشان برای اتخاذ رویکردی متفاوت را درک می‌کنیم ولی این‌ مساله‌ای پیچیده‌ است که حل آن زمان‌بر خواهد بود.»

گرچه رئیس جمهور ترامپ احتمالا در این ماجرا طرف ملکه را گرفته است، اشخاص مشهور دیگری نظیر جمیلا جمیل و اپرا وینفری حمایت خویش را از زوج سلطنتی ابراز داشته‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی