مایکروسافت: هکرهای حکومت ایران به برخی شرکت‌های دارویی و دفاعی آمریکا و جهان نفوذ کردند

به گزارش سی‌ان‌ان، تحلیل‌گران هدف احتمالی جمع‌آوری اطلاعات را تولید داخلی محصولات این صنایع عنوان کردند

مایکروسافت می‌گوید هکرها اطلاعات محرمانه این شرکت‌ها را هدف گرفتند- REUTERS/Kacper Pempel

تحلیلگران مایکروسافت می‌گویند، هکر‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی با هدف جمع‌آوری اطلاعات، شرکت‌های ماهواره‌ای، دفاعی و دارویی ایالات متحده و سراسر جهان هدف قرار داده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این تحلیل‌گران هدف احتمالی جمع‌آوری اطلاعات را تولید داخلی محصولات این صنایع در بحبوحه تحریم‌های آمریکا عنوان کردند. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر بارها بر تولید داخلی و بومی کردن تولید تاکید کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مایکروسافت، این هکرها از ماه فوریه به چندین سازمان از هزاران هدف خود نفوذ کردند و این هدف‌گذاری و تکنیک آن‌ نشان‌دهنده عزم تهران برای سرقت اطلاعاتی ارزشمند است. اگرچه پی‌بردن به قصد واقعی ایران در استفاده از هکرها برای حمله به شرکت‌های ماهواره‌ای، دفاعی و دارویی کار آسانی نیست، اما به گفته شرود دی‌گریپو، مدیر استراتژی مقابله با تهدیدهای امنیتی مایکروسافت، تحریم، انگیزه ایران را برای به‌دست‌ آوردن اسرار تجاری شرکت‌های خارجی افزایش داده است. او می‌افزاید: «ممکن است دلیل حمله آن‌ها به این شرکت‌ها مشکلاتی باشد که در داخل کشور در فرآیند تولید محصولات مشابه به وجود آمد است.»
کارزار جاسوسی سایبری ایران طی تابستان و در کلیدی‌ترین لحظات روابط میان ایران و آمریکا در جریان بوده است. حتی زمانی که مقامات آمریکایی ایران را به کمک‌رسانی به روسیه در جریان جنگ اوکراین متهم می‌کردند، هکرهای تهران دست از کار نمی‌کشیدند.

براساس اطلاعات مایکروسافت، این هکرها برای دستیابی به حساب‌های ایمیل، گذرواژه‌های رایج را تا زمانی که یکی راه‌گشا باشد امتحان می‌کردند. آن‌ها همچنین در برخی موارد اطلاعات را از شبکه قربانی می‌دزدیدند. به عبارت دیگر آن‌ها بی‌سر و صدا می‌نشستند و حساب‌های ایمیل را برای دستیابی به اطلاعات جدید رصد می‌کردند.

مایکروسافت مشخص نکرده است که کدام شرکت‌ها هدف حمله‌های موفقیت‌آمیز سایبری ایران قرار گرفته‌اند و وزارت دفاع ایالات متحده نیز در این‌باره اظهار نظری نکرده است.

بیشتر از جهان