اسرائيل بار دیگر در حمله هوایی به سوریه زرادخانه تسلیحاتی حزب‌الله را هدف قرار داد

در حمله موشکی اسرائيل به سوریه، سه سرباز کشته و هشت نظامی زخمی شدند

عکس آرشیوی- AFP

در حمله موشکی اسرائیل به غرب سوریه دست‌کم‌ سه سرباز کشته و هشت نظامی دیگر مجروح شدند.

رویترز به نقل از رسانه‌های سوریه نوشت که این حمله شامگاه چهارشنبه ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) حومه طرطوس و حما در غرب این کشور را هدف قرار داده است. حمله اخیر در نزدیکی تنها پایگاه نیروی دریایی روسیه در بندر طرطوس روی داد؛ بندری که کشتی‌های جنگی روسیه در آن پهلو گرفته‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه نوشت که در این رشته‌حمله‌، زرادخانه تسلیحاتی حزب‌الله لبنان در سوریه هدف قرار گرفت. علاوه بر این، گفته می‌شود هواپیمای اسرائیلی یک مرکز تحقیقات علمی در ارتفاعات اطراف روستای تقسیس در منطقه حما را هدف قرار داده است.

رویترز نیز به نقل از یک منبع مخالف حکومت سوریه نوشت که فرودگاه نظامی شعیرات در جنوب شرقی حمص نیز هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته است. این پایگاه از پایگاه‌های نظامی مهم سوریه محسوب می‌شود که روسیه، متحد اصلی اسد، آن را تقویت کرده است و برای حمله علیه شورشیان از آن استفاده می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نهاد حقوق بشری می‌افزاید که ملیت یکی از نظامیان کشته‌شده در حمله موشکی اسرائيل نامعلوم است.

در طول بیش از یک دهه جنگ در سوریه، اسرائیل صدها حمله هوایی به مواضع نیروهای تحت‌حمایت ایران و ارتش سوریه در خاک همسایه شمالی‌اش انجام داده است.

اسرائیل در مورد حملات به مواضع نظامی در سوریه به‌ندرت اظهار نظر می‌کند اما بارها اعلام کرده که به جمهوری اسلامی ایران، حامی اصلی بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوریه، اجازه نخواهد داد نفوذش را در آن کشور گسترش دهد.

این حمله دو روز پس از آن انجام می‌گیرد که روزنامه الجدید لبنان ادعای یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، را مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت فرودگاهی در جنوب لبنان برای حمله به اسرائیل است، تایید کرد. گفته می‌شود از این فرودگاه می‌توان برای پرتاب پهپادهای بزرگ از جمله پهپادهای مسلح مشابه تولیدات ایران استفاده کرد.

ماه گذشته نیز حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق موجب کشته شدن چهار سرباز سوری و زخمی شدن چهار سرباز دیگر شد.

بیشتر از جهان