فروش ۳ میلیون دلار ماریجوانا در یک روز

در اولین روز قانونی ‎سازی ماریجوانا در ایلینوی ۳۷ فروشگاه ۷۷ هزار معامله ثبت کردند

ایلینوی اکنون یازدهمین ایالت امریکا است که فروش ماریجوانا را برای مصرف تفریحی افراد بزرگسال قانونی می‌کند- KAMIL KRZACZYNSKI / AFP

بعد از فروش بیش از ۳ میلیون دلار ماریجوانا در اولین روز قانونی سازی این ماده برای مصرف تفریحی در سراسر ایلینوی به نظر می‌رسد ساکنان این ایالت سال نو شادی را جشن گرفته‌اند.

حدود ۳۷ فروشگاه ماریجوانا ۷۷ هزار و ۱۲۸ معامله ثبت کردند چرا که هزاران شهروند این ایالت تصمیم گرفتند شروع سال ۲۰۲۰ خود را با روشن کردن ماریجوانا جشن بگیرند.

توی هاچینسون، مشاور ارشد کنترل ماریجوانا با اعلام این آمار در روز پنج‌شنبه گفت: «نکته بی‌نظیر این ماجرا آنجاست که بخش قابل توجهی از این پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اجتماعات محلی می‌رود تا بتوانیم بازسازی اجتماعاتی را که از همه بیشتر تحت تاثیر جنگ علیه مواد مخدر قرار گرفته‌اند ادامه دهیم.»

او افزود: «آمار فروش عالی است ولی نباید تاثیر آن را بر خانواده‌های سراسر این ایالت فراموش کنیم.»

گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صف‌های طولانی را از ساعات آغازین صبح روز چهارشنبه جلوی در فروشگاه‌های ماریجوانا نشان می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرنولد وینسلو که دو ساعت روی پا بوده تا اولین خرید بخش کوک را به نام خود کند گفت: «می‌خواستم اولین نفر سر صف باشم چون ۴۶ سال است منتظر این لحظه هستم.»

او به ان بی سی (NBC) گفت اولین گرم خریداری کرده را نگاه خواهد داشت و با رسیدش آنها را به عنوان «یادگاری» قاب خواهد گرفت. او افزود: «و بعد احتمالا یک نخ سیگار می‌خرم و در خانه می‌کشم.» 

در همین حال، در فروشگاه ارث‌مد (EarthMed Dispensary) در شیکاگو به صد مشتری اول یک تی‌شرت یادگاری هم داده شد.

ایلینوی اکنون یازدهمین ایالت امریکا است که فروش ماریجوانا را برای مصرف تفریحی افراد بزرگسال قانونی می‌کند.

قوانین جدید ایالت به طور گسترده مورد ستایش قرار گرفته است چرا که این واقعیت را در قانون تعبیه کرده تا پول حاصل از فروش به ایجاد شغل و بهبود محلات منزوی شده اختصاص داده شود.

در تکمیل این تغییر قانون، فرماندار جی پریتزکر نیز ۱۱ هزار و ۱۷ مجرم رده پایین مرتبط با ماریجوانا را مورد عفو قرار داد. این فرماندار دموکرات گفت این اقدام باعث خواهد شد کسانی که مورد عفو قرار گرفته و سو سابقه‌شان پاک می‌شود بتوانند راحت‌تر به شغل، منزل، و وام‌های دانشجویی دست یابند.

خانم هچینسون گفت: «این یکی از آن لحظاتی است که ما متوجه می‌شویم اهمیت گذشته تنها در آن است که پایانی بوده بر دوران ممنوعیت و شروعی بر دوران سرشار از امید به رشد آینده و پرورش صنعتی جدید اینجا در ایلینوی و بعد گسترش دانش و تجربه خود در نحوه اعمال این سیاست‌ها به ایالات دیگر.»

© The Independent