پاپ فرانسیس: گوشی‌های موبایل را کنار گذاشته و با هم صحبت کنید

این رهبر مذهبی، مسیح، مریم و یوسف را الگویی برای خانواده‌ها معرفی کرد

پاپ فرانسیس، در حال آماده شدن برای ترک مراسم جشن جمعیت فلیپینی‌ها در سنت‌پیتر باسیلیسیا، واتیکان -Tiziana FABI / AFP

پاپ فرانسیس از مردم خواست در هنگام صرف غذا به جای استفاده از گوشی‌های موبایل، با همدیگر صحبت کنند.

این رهبر مذهبی 83 ساله، که روز یکشنبه در مراسم دعای ظهر در میدان «سنت پیتر» سخنرانی می‌کرد، مسیح، مریم و یوسف را به عنوان الگوهایی برای خانواده‌های مدرن معرفی کرده وآن‌ها را به خاطر «نیایش، کار و ارتباط با هم» مورد ستایش قرار داد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاپ که از رسانه‌های اجتماعی برای انتقال پیام‌های مذهبی‌اش استفاده می‌کند، از مردم خواست به منظور ساختن خانواده‌ای شایسته‌تر، با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند. 

او گفت: «من از خودم می‌پرسم آیا تو خودت می‌دانی چطور در درون خانواده‌ات ارتباط برقرار کنی یا شبیه کودکانی هستی که دور میز غذا نشسته‌اند در حالی‌که دیگران مشغول گپ زدن با گوشی‌های موبایل‌شان هستند. دور آن میز سکوتی وجود دارد که شاید همانند سکوت در مراسم مذهبی باشد، اما افراد دور میز با هم ارتباط برقرار نمی‌کنند.»

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: «ما باید گفت‌و‌گو را در خانواده‌ها از سربگیریم: پدران، والدین، کودکان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، خواهران و برادران می‌بایست با همدیگر ارتباط برقرار کنند. این وظیفه‌ای است برای امروز، روز خانواده مقدس.»

این نخستین باری نیست که پاپ (با بیش از 18 میلیون دنبال کننده در توییتر) مردم را به دلیل صرف کردن وقت زیاد بر تلفن‌های هوشمند، به ویژه در هنگام مراسم عشای ربانی، مورد انتقاد قرار می‌دهد. اوایل امسال او خطاب به دانش آموزان دبیرستان «ویسکونتی رم» گفت: «تلفن‌ها برای اتصال هستند و زندگی برای ارتباط. خود را از این اعتیاد برهانید ... وقتی برده گوشی موبایل خود شدید، آزادی خود را از دست می‌دهید.»

پاپ فرانسیس همچنین در سال 2017 گفت: «یک بار کشیشی که مراسمی را اداره می‌کرد گفت "قلب‌های خود را بالا بگیرید". او نگفت "گوشی‌های موبایل‌تان را برای عکس انداختن بالا بگیرید"—که کار خیلی زشتی است. وقتی خود من هم مراسم عشای ربانی را در اینجا یا در درون «باسیلیکا» جشن می‌گیرم، گوشی‌های زیادی را می‌بینم که بالا آمده‌اند؛ نه تنها از سوی شرکت کنندگان، بلکه کشیش‌ها و اسقف‌ها هم این کار را می‌کنند! لطفا به این کار خاتمه دهید!»

© The Independent

بیشتر از زندگی