هیچ دارویی در درمان بیماری سلین دیون موثر نیست

خواهر سلین دیون درباره بیماری این خواننده می‌گوید: «نمی‌توانیم هیچ دارویی پیدا کنیم ‏که موثر باشد»‏

پس از تشخیص بیماری سلین، او مجبور شد تور جهانی‌اش را لغو کند-facebook/celinedion

کلودت دیون، خواهر سلین دیون، گفت که این خواننده در تلاش بوده است دارویی برای درمان بیماری سفت شدن عضلاتش (stiff person syndrome) پیدا کند.

به گزارش نشریه اینترنتی پیج سیکس، کلودت در مصاحبه‌ای با ژورنال دو مونرآل (Le Journal de Montreal) فاش کرد که به‌رغم اینکه این خواننده ۵۵ ساله برنده گرمی با «محققان برتر در این حوزه» کار و مشورت کرده است، بهبود چندانی در سلامتش پیدا نشده است.

کلودت گفت: «نمی‌توانیم هیچ دارویی پیدا کنیم که موثر باشد، اما داشتن امید مهم است.»

به گفته انستیتو ملی سلامت، سندرم فرد دارای عضلات سفت‌شونده یک «اختلال عصبی پیش‌رونده نادر» است که می‌تواند باعث سفت شدن عضلات در تنه، بازوها، و پاها شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از لحاظ آماری، از هر یک‌ میلیون نفر، یک نفر ممکن است دچار این اختلال عصبی شود.

پس از تشخیص بیماری سلین، او مجبور شد تور جهانی‌اش را لغو کند؛ تصمیمی که کلودت گفت برای افزایش امکان توان‌بخشی او ضروری بود.

کلودت گفت: «صادقانه، فکر می‌کنم او به استراحت بیشتری نیاز دارد. او همیشه فراتر از توانش کار می‌کند. همیشه سعی می‌کند بهترین باشد. موقعی می‌شود که قلب و بدن شما سعی می‌کنند چیزی به شما بگویند. مهم این است که به آن‌ها گوش دهید.»

لیندا، یکی دیگر از خواهران دیون، از همان زمان به خانه سلین در لاس‌وگاس نقل‌مکان کرده است تا از او مراقبت کند.

 وضع سلامت سلین دیون پس از مرگ همسرش، که عاشقانه یکدیگر را دوست داشتند، به هم ریخت.

رنه آنژلیل سال ۲۰۱۶ در اثر سرطان گلو درگذشت. دیان و آنژلیل، زمانی که این خواننده فقط ۱۲ سال داشت، کارشان را با هم آغاز کردند. رنه سهم بزرگی در تبدیل این دختر نوجوان به ستاره بین‌المللی داشت.

زمانی که سلین دیون ۱۹ ساله بود، رابطه آن‌ها عاشقانه شد. اما آن‌ها سال‌ها عشق خود را از کانون توجه‌ها دور نگه داشتند، تا اینکه در سال ۱۹۹۳، این زوج اعلام کردند که نامزد کرده‌اند. دیون و آنژلیل سال بعد ازدواج کردند. آن‌ها در زندگی مشترکشان صاحب سه فرزند شدند: پسرشان رنه چارلز در سال ۲۰۰۱ به دنیا آمد و پس از آن، در سال ۲۰۱۰، صاحب دو پسر دوقلو به نام‌های نلسون و ادی شدند.

سلین دیون پس از تشخیص بیماری همسرش فعالیت حرفه‌ای‌اش را تقریبا تعطیل کرد تا از همسرش مراقبت کند.

چند سرطان پی‌درپی سرانجام رنه آنژلیل را از پا درآورد. اما امروز، با وجود اینکه بهبودی در وضع سلین دیده نشده است، خانواده‌اش هنوز «اطمینان» دارند که اوضاع بهتر خواهد شد.

در ماه مه، خواننده «My Heart Will Go On» «با ناامیدی بسیار زیاد» اعلام کرد که بیش از ۴۰ اجرایش را به‌دلیل این اختلال ناتوان‌کننده لغو کرده است.

او در اینستاگرام نوشت: «خیلی متاسفم که یک بار دیگر همه شما را ناامید کردم. من واقعا سخت تلاش می‌کنم توانم را دوباره تقویت کنم، اما حتی زمانی که صددرصد هم باشید، برگزاری تور ممکن است بسیار دشوار باشد. این کار عادلانه‌ای در حق شما نیست که اجراها را مدام به تعویق بیندازم. حتی با اینکه قلب من را می‌شکند، بهتر است همه اجراها را لغو کنیم تا زمانی که واقعا برای بازگشت دوباره به صحنه آماده شوم.»

در دسامبر ۲۰۲۲ بود که به سلین تشخیص بیماری‌اش را گفتند. این خواننده در آن زمان گفت که برای مدتی طولانی با مشکل سلامت دست به گریبان بوده است.

این هنرمند شناخته‌شده پیش‌تر، در اکتبر ۲۰۲۱، مجبور شده بود اجراهایش در لاس‌وگاس را به‌علت «اسپاسم شدید و مداوم عضلانی» به تعویق بیندازد.

گرچه در نهایت او توانست به صحنه بازگردد، اکنون مشخص نیست که آیا سلین هرگز بتواند دوباره کنسرتی اجرا کند.

بیشتر از زندگی