آتش‌سوزی‌های یونان به انفجار انبار مهمات انجامید

دولت ایتالیا ۱۰ میلیون یورو برای جبران خسارت‌ گردشگران در مناطق بحرانی مقرر کرد

یک هفته پس از شروع آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی در بخش‌های بزرگی از کشورهای جنوب اروپا، با کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا، امید به فرونشستن آتش‌ها و عادی‌ شدن شرایط بیشتر شده‌، اما هزینه‌های زیست‌محیطی و نگرانی‌ از تکرار موج گرما و پیامدهای گرمایش زمین افزایش یافته است.

در این میان تلویزیون دولتی ای‌آرتی یونان، روز پنجشنبه ۲۷ ژوئیه (پنجم مرداد ماه ۱۴۰۲)، اعلام کرد در جریان آتش‌سوزی‌های جنگلی روز پنجشنبه صدای چند انفجار در یک مرکز مهمات در شهر ساحلی نیا آگیالوس در مرکز یونان، شنیده شد.

خبرگزاری فرانسه به‌ نقل از سخنگوی آتش‌نشانی یونان، نوشت بخشی از انبار مهمات در پادگان نیروی هوایی ارتش آتش گرفته و یک انفجار نیز رخ داده است. تاکنون دست‌کم دو نفر در یونان در جریان حوادث مرتبط با آتش‌سوزی‌های جنگلی کشته شده‌اند.

در ایتالیا نیز به‌ گفته مقام‌های دولتی، دست‌کم هشت تن در جریان دو رویداد جداگانه آب‌و‌هوایی، آتش‌سوزی‌های جنگلی در مناطق جنوبی و طوفان‌های شدید در شمال، جان خود را از دست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه گاردین روز پنجشنبه به‌ نقل از مقام‌های ایتالیایی، نوشت ماموران آتش‌نشانی تنها بین روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته، نزدیک به ۱۴۰۰ آتش‌سوزی از‌جمله ۶۵۰ آتش‌سوزی در سیسیل و ۳۹۰ مورد در کالابریا، منطقه‌ای در جنوب ایتالیا را مهار کرده‌اند. یک مرد ۹۸ ساله در این منطقه در جریان آتش‌ گرفتن خانه‌اش جان باخت.

برآوردهای اولیه مقام‌های ایتالیایی نشان می‌دهد که آتش‌سوزی‌های روزهای اخیر تنها در منطقه سیسیل، بیش از ۶۰ میلیون یورو خسارت زده است.

خسارت‌ موج گرما و آتش‌سوزی‌ به بخش کشاورزی این منطقه هم حدود ۲۰۰ میلیون یورو ارزیابی شده است. بر اساس گزارش‌ها، نزدیک به ۷۰۰ هکتار از زمین‌های منطقه سیسیل به‌طور کامل در شعله‌های آتش سوخته است.

آتش‌سوزی‌های گسترده و موج گرمای فراگیر در کشورهای جنوب اروپا، بر بخش گردشگری این کشورها نیز تاثیر زیادی گذاشته است.

دولت ایتالیا، روز چهارشنبه، اعلام کرد برای جبران خسارت‌ گردشگرانی که برنامه‌ سفرهایشان مختل شده، ۱۰ میلیون یورو اعتبار تعیین کرده است.

بیشتر از جهان