رزمایش مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در پاسخ به آزمایش موشکی جدید کره شمالی

در این رزمایش نظامی مشترک، ناوشکن‌های مجهز به سامانه‌ راداری آگیس از سه کشور حضور داشتند

جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی بر فراز آب‌های شبه‌جزیره کره‌ــ AFP

ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن رزمایش نظامی مشترکی را در آب‌های بین‌المللی سئول و توکیو برگزار کردند. در این رزمایش که روز یکشنبه ۱۶ ژوییه (۲۵ تیر) انجام شد، ناوشکن‌های مجهز به سامانه‌ راداری آگیس از سه کشور حضور داشتند.

واشنگتن و متحدان آسیایی برای دسترسی بهتر به اطلاعات مرتبط با موشک‌های کره شمالی به ابتکارهایی دست زده‌اند. کره جنوبی و ژاپن با اینکه به‌طور مستقل با سامانه‌های راداری ایالات متحده درارتباط‌‌ند، در این زمینه با یکدیگر ارتباط ندارند.

به گزارش رویترز، این رزمایش نظامی مشترک در پاسخ به تحرکات اخیر کره شمالی انجام شد. به گفته یکی از افسران نیروی دریایی کره جنوبی، در این رزمایش سه‌جانبه به کمک سامانه‌های دفاعی قوی و همکاری سه قدرت به تهدیدهای هسته‌ای و موشکی کره شمالی پاسخی درخور داده می‌شود.

کره شمالی چهارشنبه گذشته یک موشک بالستیک دوربرد را به سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. مقام‌های نظامی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی با تایید این خبر، اقدام کره شمالی را «تحریک‌آمیز» خواندند و آن را محکوم کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کره شمالی با پرتاب این موشک رکورد طولانی‌ترین مدت پرواز موشک‌های بالستیک خود را ثبت کرد. این موشک در پروازی که نزدیک به ۷۴ دقیقه طول کشید، تا ارتفاع شش هزار کیلومتری زمین رسید. به گفته گارد ساحلی ژاپن، این موشک در آب‌های شرقی شبه‌جزیره کره سقوط کرد.

پیش از آن، ایالات متحده در آخرین نمایش قدرت نظامی خود در برابر کره شمالی، شماری از بمب‌افکن‌های دوربرد بی‌ــ۵۲ خود را بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورده بود. این بمب‌افکن‌های سنگین نیروی هوایی آمریکا قابلیت حمل تسلیحات اتمی را دارند.

ارتش آمریکا درست یک ماه پیش،‌ برای نخستین بار در شش سال گذشته، یک زیردریایی هسته‌ای با قابلیت حمل ۱۵۰ موشک تاماهاوک را در آب‌های کره جنوبی مستقر کرد. این زیردریایی هسته‌ای و ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس میشیگان با هم به  آب‌های کره جنوبی وارد شدند.

در پی آن، پیونگ‌یانگ تحرکات خود را افزایش داد و با محکوم کردن اقدام ایالات متحده، هشدار داد که کره شمالی در صورت ورود هواپیماهای جاسوسی به حریم هوایی خود، آن‌ها را سرنگون خواهد کرد.

بیشتر از جهان