دادگاه کوین اسپیسی برای رسیدگی به اتهام‌های جنسی آغاز به کار کرد

محاکمه چهار هفته طول می‌کشد و دست‌کم یکی از اتهام‌ها ممکن است به مجازات حبس ابد منجر شود ‏

کوین اسپیسی، بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار، روز چهارشنبه در دادگاهی در لندن حاضر شد تا چهار هفته محاکمه‌اش به اتهام جرایم جنسی آغاز شود. این بازیگر ۶۳ ساله متهم است که بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۳ مرتکب چهار مورد تخلف جنسی علیه مردان شده است. او منکر همه این اتهام‌ها است.

اسپیسی متهم به ارتکاب آزارهای جنسی متعدد است. مهم‌ترین مورد اتهام علیه او دخول جنسی بدون رضایت است. او در صورتی که در این مورد مقصر شناخته شود، امکان دارد به مجازات حبس ابد محکوم شود.

این بازیگر معروف با کت و شلوار آبی‌رنگ و کراوات صورتی‌رنگ در دیوان شماره یک «دادگاه سادِرک» در جنوب لندن حاضر شد و از جایگاه متهم سوگند یاد کردن هیئت منصفه را تماشا کرد.

قاضی مارک وال از هیئت منصفه خواست بر اساس شواهدی که در دادگاه ارائه می‌شود تصمیم بگیرند و تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار نگیرند. او افزود: «متهم خوشحال خواهد بود که خیلی از شما اسمش را شنیده‌اید یا فیلم‌هایش را دیده‌اید. این پرونده‌ای است که پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای یافته است که گسترده‌تر هم خواهد شد. شما باید بکوشید تا حد امکان از پوشش رسانه‌ای دوری کنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محاکمه صبح جمعه از سر گرفته خواهد شد. در آن هنگام است که دادستان رسما پرونده علیه اسپیسی را در دادگاه طرح می‌کند.

اسپیسی از بازیگران شناخته‌شده آمریکا است که دو بار برنده جایزه اسکار شده است. یک بار برای بهترین بازیگر نقش فرعی مرد در «مظنون‌های همیشگی» (۱۹۹۵) و یک بار هم برای بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در «زیبایی آمریکایی» (۱۹۹۹). او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ مدیر هنری تئاتر «الد ویک» در لندن بود.

اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ بود که دادستانی بریتانیا اتهام‌هایش را علیه اسپیسی مطرح کرد و اعلام کرد که او متهم به پنج مورد آزار جنسی از مارس ۲۰۰۵ تا آوریل ۲۰۱۳ است: چهار مورد در لندن و یک مورد در منطقه گلوسترشر در غرب انگلستان. این موارد به سه مرد مربوط می‌شود که یکی امروز چهل و اندی ساله است و دیگری سی و اندی ساله. دادستانی در ماه نوامبر سال گذشته هفت اتهام دیگر مربوط به آزار جنسی یک مرد دیگر بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۴ را نیز بر پرونده اسپیسی افزود.

اسپیسی نخستین بار شش سال پیش متهم به جرایم جنسی شد و از آن پس به‌ندرت در انظار عمومی ظاهر شده است. در اکتبر سال گذشته، او در دادگاهی در آمریکا در مورد یک اتهام مدنی مربوط به آزار جنسی تبرئه شد. هیئت منصفه دادگاه در منهتن در نیویورک به این نتیجه رسید که فردی که مدعی بود اسپیسی در ۱۴ سالگی به او دست‌اندازی جنسی کرده است ادعای خود را ثابت نکرده است.

بیشتر از زندگی