دونالد ترامپ از شنیدن خبر استیضاحش «شوکه» شده است

رئیس جمهور آمریکا متهم به سوءاستفاده از قدرت و اخلال در برقراری عدالت شده است

آقای ترامپ روند استیضاح را یک «توطئه» و «فریب» خوانده است- BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

گفته می‌شود دونالد ترامپ، در پی قرار گرفتن در جایگاه سومین رئیس جمهوری استیضاح شده آمریکا، «سخت شوکه» شده و «در خود فرو رفته» است.

روز چهارشنبه، مجلس نمایندگان آمریکا - که حزب دموکرات در آن از اکثریت برخوردار است، به دو مورد اتهام سوءاستفاده از قدرت و اخلال در برقراری عدالت، رئیس جمهوری ۷۳ ساله آمریکا را استیضاح کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استیضاح آقای ترامپ به دنبال این اتهام صورت گرفته که او رئیس جمهوری اوکراین را برای تحقیق درباره جو بایدن، رقیب سیاسی‌اش و‌هانتر پسر او، تحت فشار گذاشته بوده است.

به گزارش نیویورک تایمز، آقای ترامپ پس از اعلام رای کنگره توسط نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، روند استیضاح را تقبیح کرد و گفت این یک «توطئه» و «فریب» است.

نیویورک تایمز به نقل از یکی از مشاوران کاخ سفید افزود: «روز پس از آن، او (دونالد ترامپ) هنوز قدری شوکه بود.»

البته رئیس جمهوری ترامپ در انظار خود را بی اعتنا و مبارز نشان می‌دهد. او روز چهارشنبه در توییتی با حروف بزرگ نوشت: «این قساوت‌ها از طرف چپ افراطی دموکرات‌های بی‌کفایت صورت می‌گیرد. این توهینی است به آمریکا، و توهینی است به حزب جمهوریخواه!!!!»

برَت پارسکِیل، مدیر کارزار انتخاباتی آقای ترامپ، نمایندگان حزب دموکرات را که به استیضاح او رای داده اند «خائن» خواند و از هواداران آقای ترامپ خواست علیه آن مبارزه کنند. آقای پارسکیل نوشت: «بیایید به آن‌ها بفهمانیم که ما هرگز فراموش نخواهیم کرد.» ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ هم در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس گفت رای روز چهارشنبه هیچ تاثیری روی پدرش نداشته بلکه به او «انرژی» داده است.

به‌رغم موفقیت در رای استیضاح رئیس جمهوری در کنگره، حزب دموکرات در سنای آمریکا اکثریت ندارد که بتواند آقای ترامپ را محکوم و از ریاست جمهوری برکنار کند.

خانم پلوسی ارجاع مصوبه‌های استیضاح به سنا را تا زمانی که سناتورهای جمهوری‌خواه نگفته‌اند چطور می‌خواهند دادرسی را اداره کنند، به تعویق انداخته است. او در یک کنفرانس خبری گفت: «ما زمانی آماده خواهیم بود که ببینیم آن‌ها چه می‌خواهند بکنند.»