ترامپ حامیان استیضاح را به «تلاش برای کودتا» متهم کرد

انتظار می‌رود رای‌گیری برای استیضاح چهارشنبه انجام شود

دونالد ترامپ در نامه‌ای سرگشاده خطاب به نانسی پلوسی، استیضاح را اعلام جنگ با دمکراسی آمریکایی توصیف کرد/MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای شش صفحه‌ای خطاب به نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا «شدیدترین و قوی‌ترین مخالفت خود» را با استیضاح اعلام کرد.

نیویورک‌تایمز نوشت که ترامپ دمکرات‌ها را در آستانه رای‌گیری برای استیضاح به تلاش برای «کودتا» متهم کرده است.

او در این نامه می گوید که هیچ گناهی مرتکب نشده و استیضاح به معنی اعلام جنگ با دمکراسی آمریکایی است.

ترامپ در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ توییت منتشر کرد و در آنها به خلاصه‌ای از سرفصل‌های نامه خود به پلوسی اشاره کرد.

او در یکی از توییت‌ها نوشت: «آنها می‌خواهند من را استیضاح کنند (نگران نیستم)، آنها تا کنون به شیوه‌های مختلفی قانون‌شکنی کرده‌اند. آنها چگونه می‌توانند یک رئیس‌جمهور بسیار موفق ایالات‌متحده (که در زمینه اقتصادی هم موفق بوده) و هیچ اشتباهی انجام نداده را استیضاح کنند؟ این افراد دیوانه‌ هستند!»

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که انتظار ندارد این نامه چیزی را تغییر دهد، اما برای ثبت در تاریخ آن را به طور سرگشاده منتشر کرده است. او در سطر پایانی این نامه نوشته: صد سال دیگر که مردم به این ماجرا بازمی‌گردند، می‌خواهم از آن درس بگیرند تا هیچگاه برای هیچ رئیس‌جمهور دیگر آمریکا تکرار نشود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلوسی نامه ترامپ را «ناجور» توصیف کرده و خود در نامه‌ای خطاب به همکاران‌اش از آنها خواسته با استناد به قانون اساسی به مقابله با همه دشمنان بپردازند: خارجی و داخلی.

گفتگوی تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی خود برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد جو بایدن، کاندیدای دمکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش، نقطه آغاز حرکت نانسی پلوسی و همکاران‌اش به سوی استیضاح ترامپ بود. آنها می‌گویند رئیس‌جمهور از قدرت خود سوء‌استفاده کرده است.

برای اینکه استیضاح ترامپ به تصویب برسد، اکثریت ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان آمریکا باید به آن رای مثبت بدهند.

برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که استیضاح انجام خواهد شد و البته اکثریت جمهوریخواه سنا در این روند به نفع ترامپ خواهد بود. 

بیشتر از