شاهزاده محمد بن سلمان در جده با وزیر خارجه آمریکا ملاقات کرد

تقویت روابط و همکاری‌های در زمینه‌های متعدد، دستور کار این نشست اعلام شده است

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی بامداد چهارشنبه، ۱۷ خرداد، گزارش داد که شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جده دیدار کرده است.

بلینکن روز سه‌شنبه با دستور کار تقویت روابط با عربستان سعودی به این کشور سفر کرده بود. در همان روزی که سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی پس از هفت سال، کار خود را از سر گرفت. 

براساس این گزارش، دو طرف‌ در این نشست راه‌های تقویت همکاری و روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و تلاش‌ها درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلینکن دو هفته پس از سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به عربستان سفر کرده است. واشینگتن می‌کوشد روابط خود را با ریاض بهبود بخشد.

این سفر درحالی انجام می‌شود که عربستان سعودی و آمریکا به دنبال برقراری آتش‌بس طولانی مدت در سودان‌اند و تحولات متعددی در منطقه روی داده است. عربستان افزون بر ازسرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران، رابطه با چین، که دولت بایدن آن را بزرگترین تهدید برای خود می‌داند را تقویت کرده و روز سه‌شنبه نیز میزبان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، دیگر کشور مورد خشم ایالات‌متحده بود.

بلینکن در جریان سفر به عربستان در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس نیز شرکت می‌کند تا درباره افزایش همکاری‌های آمریکا با شرکای خود در منطقه خلیج فارس به‌منظور افزایش امنیت، ثبات و کاهش تنش‌ها و فرصت‌های اقتصادی گفت‌و‌گو کند.

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز میزبان نشست وزیران با موضوع «ائتلاف جهانی برای شکست داعش» خواهد بود. نشستی که در آن بر ادامه تهدید داعش و تعهد به شکست آن تاکید می‌شود.

بیشتر از جهان