تیم بسکتبال با ویلچر افغانستان به مقام دوم پارالمپیک آسیا دست یافت

تیم افغانستان در کنار نایب قهرمانی به مسابقات قهرمانی جهان نیز راه یافت

مسئولان تیم افغانستان می‌گویند که آن‌ها با امکانات اندک برای رقابت‌های امسال تایلند آماده شدند-LILLIAN SUWANRUMPHA /AFP

تیم بسکتبال با ویلچر پارالمپیک افغانستان روز شنبه ۲۳ اردیبهشت (۱۳ مه)، در فینال مسابقات پارالمپیک آسیا به مصاف تیم کویت رفت.

تیم افغانستان در مقابل تیم کویت با نتیجه ۵۶ - ۵۸ شکست خورد و به مقام دوم مسابقات پارالمپیک آسیا دست یافت. رقابت‌های امسال یکی از سخت‌ترین دوره‌های این مسابقات بود.

تیم بسکتبال با ویلچر افغانستان در ابتدا بهتر درخشید و امتیازهای بیشتری نسبت به تیم کویت کسب کرد، اما در آخرین لحظات، تیم کویت چندین امتیاز متوالی را از آن خود کرد و دو امتیاز از تیم افغانستان پیش افتاد و در نهایت، با پیروزی در این بازی، جام را بالای سر برد.

تیم افغانستان دیروز جمعه ۲۲ اردیبهشت، در یک رقابت دشوار با نتیجه ۷۰ بر ۵۷، تیم امارات متحده عربی را شکست داد و با این امتیاز نه تنها به مسابقات نهایی راه یافت، بلکه جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را نیز کسب کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم بسکتبال با ویلچر افغانستان تا رقابت‌ نهایی، در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورد و همه حریفانش را شکست داد. آن‌ها پیش از این، در دیدارهای خود مقابل تیم‌های چین تایپه، کویت، فیلیپین و هونگ کونگ با اختلاف زیادی پیروز شده بودند. آخرین بازی نیز تا دقایق آخر پایاپای دنبال شد و در مقایسه با سایر دیدارها، تیم امارات متحده عربی نیز قدرتمندتر بازی کرد.

این اولین بار نیست که تیم بسکتبال با ویلچر افغانستان به این مقام می‌رسد. پیش از این، این تیم دو بار در مسابقاتی در لبنان و بار دیگر نیز تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان این کشور در مسابقاتی در اندونزی به مقام قهرمانی دست یافته بودند.

تیم بسکتبال با ویلچر افغانستان اگرچه در بازی فینال شکست خورد، اما با پیروزی‌‌هایی که پیش از دیدار نهایی کسب کرده بود، توانست جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را نیز کسب کرد. 

این مسابقات در تایلند برگزار شد و ۹ کشور از جمله افغانستان در آن شرکت کردند. این رقابت‌ها از هشتم ماه مه آغاز شده بود و روز شنبه (۱۳ مه) به پایان رسید.

تیم بسکتبال با ویلچر افغانستان پس از مدت‌ها غیبت، در مسابقات بین‌المللی شرکت کرد و مسئولان این تیم از رقابت‌های امسال ابراز رضایت کردند. سال گذشته که این مسابقات در هند برگزار شد، تیم افغانستان به‌دلیل محدودیت در صدور روادید، نتوانسته بود در این رقابت‌ها شرکت کند. 

مسئولان تیم افغانستان می‌گویند که آن‌ها با تسهیلات و امکاناتی اندک برای رقابت‌های امسال تایلند آماده شدند. با این حال، انتظار می‌رود که پیروزی‌های اخیر این تیم، توجه حمایت‌کنندگان این ورزش را در این زمینه بیشتر جلب کنند تا آن‌ها بتوانند امکانات بیشتر و بهتری را از سازمان‌های بین‌المللی دریافت کنند.