دست‌کم ۲۱ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل کشته شدند

نتانیاهو شامگاه چهارشنبه تهدید کرد حملات ارتش اسرائیل تمام نشده است و ادامه خواهد یافت

در جریان حملات هوایی روز چهارشنبه ارتش اسرائیل در نوار غزه، دست‌کم ۲۱ فلسطینی، از جمله سه تن از مقام‌های ارشد نظامی گروه‌های فلسطینی و ۱۰ غیرنظامی ساکن غزه کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد روز پنجشنبه، ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲)، در گزارشی به نقل از یک رسانه دولتی مصر نوشت تلاش‌های روز چهارشنبه قاهره برای پایان دادن به درگیری‌ها بی‌نتیجه ماند و با توجه به تشدید درگیری‌ در اواخر روز، به‌نظر می‌رسد هیچ یک از طرفین حاضر به توقف عملیات نظامی نیست.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، شامگاه چهارشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی، در ساعت پربیننده شب، مدعی شد اسرائیل ضربه سختی به شبه‌نظامیان فلسطینی وارد کرده است. نتانیاهو تهدید کرد حملات ارتش اسرائیل تمام نشده است و ادامه می‌یابد.

همزمان آسوشیتدپرس به‌نقل از محمد الهندی، از مقام‌های ارشد گروه جهاد اسلامی، گفت حملات راکتی این گروه هم متوقف نخواهد شد.

به‌گفته مقام‌های اسرائیلی، تا شامگاه چهارشنبه نیروهای فلسطینی بیش از ۴۰۰ راکت از نوار غزه به سوی مرزهای اسرائیل شلیک کردند که بخش عمده این راکت‌ها با سامانه‌های مختلف دفاع هوایی اسرائیل، از جمله سامانه «گنبد آهنین»، رهگیری و سرنگون شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، مدعی شد حدود یک‌-چهارم موشک‌هایی که نیروهای فلسطینی در طول روز چهارشنبه شلیک کردند با هدف‌گیری اشتباه، در داخل خود نوار غزه فرود آمده است.

درگیری‌ها و تنش‌های نظامی دو روز گذشته در نوار غزه،  شدیدترین درگیری‌ها طی ماه‌های گذشته توصیف شده است.

با این حال، به‌نوشته آسوشیتدپرس نشانه‌هایی نیز از خویشتن‌داری دو طرف دیده می‌شود. برای مثال، ارتش اسرائیل در حملات گسترده روز چهارشنبه تنها شبه‌نظامیان وابسته به جهاد اسلامی را هدف قرار داد و از درگیری مستقیم با نیروهای حماس خودداری کرد.

از زمان کنترل غزه به‌دست نیروهای حماس در سال ۲۰۰۷، ارتش اسرائیل و نیروهای فلسطینی چهار مرتبه جنگ یا درگیری‌‌‌‌ها سنگین نظامی چندروزه داشته‌اند.

بیشتر از جهان