چه کسی لباس زنان دربار بریتانیا در مراسم تاجگذاری شاه چارلز سوم را انتخاب می‌کند؟

«هیچ‌کس دوست ندارد به او گفته شود که چه بپوشد، به‌ویژه اعضای ارشد خانواده سلطنتی»

 طراح لباس مراسم باید اطمینان حاصل کند  لباس‌هادر مراسم تاج‌گذاری و رویدادهای پیرامون آن با هم تداخل نداشته باشند-Facebook/TheBritishMonarchy

زنان خانواده سلطنتی برای انتخاب لباس علاوه بر قوانین کلی دربار، باید سلیقه ملکه را هم در نظر بگیرند. در مراسم تاجگذاری شاه چارلز سوم، اول‌ از همه کامیلا ملکه جدید بریتانیا رنگ، مدل و فرم لباسش را انتخاب می‌کند، به این معنی که کیت و دیگران نباید لباس‌هایی با رنگ و مدل شبیه به ملکه بپوشند.

رسیدگی به برنامه انتخاب لباس، جواهر، آرایش و هماهنگی‌ها بر عهده یکی از نزدیک‌ترین دستیاران ملکه کامیلا است که جانشین یکی از بانفوذترین زنان شاغل در کاخ شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنجلا کلی، طراح و دستیار انتخاب لباس ملکه الیزابت دوم، زمانی یکی از قدرتمندترین افراد باکینگهام بود. او را با لقب «ای‌کی-۴۷» (AK-47) می‌شناختند؛ لقبی که از یک مدل مسلسل روسی می‌آمد و خلق‌وخوی کلی را نشان می‌داد. کلی به‌شدت مورد علاقه ملکه بود. با وجود اینکه ملکه فقید به او اجازه داده بود تا در صورت درگذشت ملکه نیز خانه‌اش را حفظ کند، اما او مجبور شد کاخ را ترک کرده و جایش را به فرد دیگری بدهد.

ژاکی میکین طراح لباس و دستیار ملکه کامیلا و مسئول انتخاب لباس برای ارشدترین زن خانواده سلطنتی است. او با پرسیدن اینکه دیگر اعضای خانواده سلطنتی قصد دارند چه بپوشند و تاکید بر اجرای قانون سلطنتی که ترجیحات ملکه کامیلا در اولویت است، روزهای پرکاری را پشت سر گذاشته است. ظاهرا رنگ آبی مشکل‌ساز شده زیرا موردعلاقه کامیلا و کیت، شاهزاده خانم ولز، است.

منبعی آگاه از داخل کاخ باکینگهام به نیویورک پست گفت: «هیچ‌کس دوست ندارد به او گفته شود که چه بپوشد، به‌ویژه اعضای ارشد خانواده سلطنتی، اما وقتی نوبت به رویدادهایی می‌رسد که در کنار ملکه حاضر می‌شوند، باید ترجیحات او را در اولویت قرار دهند. کامیلا به‌خصوص رنگ آبی کم‌رنگ و آبی تیره را دوست دارد و کیت نیز همین‌طور؛ اما وقتی نوبت به حضور مشترک در رویدادها می‌شود، هر دو نمی‌توانند یک‌رنگ بپوشند و کیت باید انتخاب خود را تغییر دهد.»

رنگ غالب لباس زنان عضو خانواده سلطنتی در طول مراسم سفید است. کامیلا و کیت هر دو طرفدار رنگ روشن‌اند، اما نباید سایه‌های یکسانی از سفید را بپوشند.

این منبع آگاه می‌افزاید: «این یک میدان مین برای ژاکی است که باید اطمینان حاصل کند که لباس‌های خانم‌ها در مراسم تاج‌گذاری و همه رویدادهای پیرامون آن با هم تداخل نداشته باشند. برای او دشوار است که به اعضای خانواده سلطنتی بگوید چه چیزی را می‌توانند بپوشند و چه چیزی را نه و این کار به زمان زیادی نیاز دارد.»

شاهدخت آن از این روند مستثنا است زیرا بر طبق وظیفه‌ای که برایش تعیین‌ شده است باید یونیفرم (لباس متحدالشکل) نظامی‌اش را بپوشد. او که نگهدارنده عصای طلایی و محافظ پادشاه در مراسم تاج‌گذاری است به شوخی در یک برنامه تلویزیونی گفت که «مشکل انتخاب لباسش حل‌ شده است».

ژاکی میکین دستیار موردعلاقه ملکه مادر فقید بود. هنگامی‌که ملکه مادر در سال ۲۰۰۲ درگذشت، ژاکی به کار برای ملکه الیزابت ادامه داد و سپس وقتی‌که مشخص شد کامیلا با وارث تاج‌وتخت ازدواج خواهد کرد، سراغ او رفت تا به ظاهرش سروسامانی بدهد.

از آن زمان او با مجموعه‌ای از کت‌های یک ردیف دکمه و کت‌هایی با کمر کشیده به کامیلا کمک کرده تا سبک شخصی خود را پیدا کند.

بیشتر از مُد و زیبایی