محاکمه ابراهیم بَزی، از عوامل حزب‌الله لبنان، در آمریکا آغاز شد

آمریکا برای ارائه اطلاعاتی از محل زندگی محمد ابراهیم بَزی، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود

ابراهیم بَزی، در اسفند گذشته به اتهام پول‌شویی، کمک به حزب‌الله و دور زدن تحریم‌ها در بخارست دستگیر شد - ANWAR AMRO / AFP

وزارت دادگستری آمریکا تایید کرد که روز سه‌شنبه محمد ابراهیم بَزی، یکی از تامین‌کنندگان مالی حزب‌الله لبنان، برای رسیدگی به اتهام‌‌هایش از رومانی به ایالات متحده مسترد شد.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه، ۲۶ آوریل (ششم اردیبهشت ۱۴۰۲)، به‌نقل از سخنگوی دفتر دادستانی ایالات متحده نوشت این شهروند دوتابعیتی لبنانی-بلژیکی، به‌اتهام پولشویی و دور زدن تحریم‌های آمریکا، در یک دادگاه کیفری فدرال در بروکلین نیویورک محاکمه شد و اتهام‌های طرح شده علیه خود را درست ندانست. او هم‌اکنون در بازداشت موقت است.

محمد بَزی در اسفندماه گذشته، به درخواست دادگستری آمریکا در بخارست، پایتخت رومانی، بازداشت شد.

این شهروند دوتابعیتی ۵۸ ساله به ارائه کمک‌های مالی و فناوری به حزب‌الله لبنان متهم شده است و نامش از سال ۲۰۱۸ در فهرست تروریستی ایالات متحده قرار دارد.

مقام‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۸ برای ارائه اطلاعاتی از محل زندگی این شهروند بلژیکی-لبنانی ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بودند. نام محمد بَزی در فهرست «تروریست‌های جهانی» ایالات متحد جای دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری رویترز در بخش دیگری از گزارش روز چهارشنبه خود به‌‌نقل از مقام‌های دادگستری آمریکا نوشت این شهروند لبنانی-بلژیکی میلیون‌‌‌ها دلار منابع مالی در اختیار گروه حزب‌الله قرار داده است.

محمد بَزی همچنین متهم است که در فوریه سال جاری میلادی، به‌طور مخفیانه برخی از املاک و مستغلات خود در ایالت میشیگان، در شمال آمریکا، را فروخته و با نقض قوانین مرتبط با تحریم‌ها، منابع مالی به‌دست آمده را به خارج از کشور منتقل کرده است.

اسناد دادستانی نیویورک همچنین نشان می‌دهد که نام یک شهروند لبنانی دیگر به اسم طلال شاهین، ۷۸ساله نیز در این پرونده، به اتهام کمک به گروه حزب‌الله لبنان، مطرح است.

بیشتر از جهان