همسر خوش‌پوش ران دسانتیس «سلاح مخفی» کارزار انتخاباتی او است؟

کیسی دسانتیس در جایگاه همسر فرماندار فلوریدا همواره توجه به مد و در عین حال هوش سیاسی‌اش را به رخ کشیده است

ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، همراه همسرش کیسی در سفر به ژاپن، ۲۴ آوریل ۲۰۲۳ ـ AFP

نیویورک پست در گزارشی که روز سه‌شنبه ۲۵ آوریل (پنجم اردیبهشت) منتشر کرد، به این موضوع پرداخت که شاید یکی از نقاط قوت موفقیت‌های کنونی ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا که سودای ریاست‌جمهوری آمریکا را نیز در سر دارد، نه‌تنها دستاوردهای شخصی‌اش که همسر خوش‌پوش او باشد که در ضمن، هوش و درایت سیاسی بالایی هم دارد.

به گزارش این رسانه، کیسی دسانتیس، همسر ران دسانتیس‌ــ که از او به عنوان رقیب احتمالی جمهوری‌خواه دونالد ترامپ‌ یاد می‌شود‌ــ در شکل‌گیری جایگاه اجتماعی کنونی فرماندار فلوریدا نقش زیادی دارد.

کیسی‌ دسانتیس ۴۲ ساله اگرچه پیش‌تر نیز با حضور کنار همسرش در مراسم رسمی مورد توجه رسانه‌های خبری و دوربین‌ عکاسان قرار گرفته بود، این بار نامش پس از انتشار تصاویر سفر تازه این زوج به ژاپن، سر زبان‌ها افتاد. در یکی از توییت‌های متعددی که پس از این سفر درباره کیسی دسانتیس نوشته شد، او را با جکی کندی اوناسیس، همسر جان اف.کندی، سی‌وپنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده که به «بانوی اول مد» شهرت داشت، مقایسه کرده‌اند.

ران دسانتیس، همسرش و سه فرزند خردسالشان به عنوان بخشی از یک ماموریت تجاری به ژاپن سفر کردند. کیسی دسانتیس در این سفر، برای دیدارهای روزانه‌ یک کت‌شلوار سفید با طرح‌ گل‌های ‌برجسته و یک لباس‌شب مجلل همراه با شنل برای مراسم شام رسمی تدارک دیده بود؛ ظاهری هوشمندانه‌ که باعث شد بار دیگر از او به عنوان یکی از نقاط قوت تاثیرگذاری‌های اجتماعی فرماندار فلوریدا یاد شود.

 کیسی دسانتیس، مجری تلویزیونی، سال ۲۰۰۹ با ران دسانتیس ازدواج کرد. او از زمانی که همسرش برای اولین بار به قدرت رسید، توجه به مد و در عین حال هوش سیاسی خود را به رخ کشیده است. این توانایی‌ها سبب شدند فرماندار فلوریدا دریابد تا چه حد می‌تواند از این ابزار مهم برای موفقیت‌های بیشتر بهره گیرد. به‌طوری که به گفته منابع آگاه، گروه تبلیغاتی ران دسانتیس از سال گذشته تصمیم گرفت کیسی دسانتیس بیش از پیش، فرماندار فلوریدا را در کنفرانس‌های مطبوعاتی و سفرهایش همراهی کند و همچنین از او خواستند در رسانه‌های اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ران دسانتیس در گفت‌وگوهای مطبوعاتی، همسرش را «بهترین دوست و بهترین حامی» خوانده است اما منابع آگاه می‌گویند که او یک مشاور ارزشمند نیز محسوب می‌شود. برای یک نمونه، پس از غیبت طولانی‌مدت ران دسانتیس به عنوان یکی از چهره‌های مطرح جمهوری‌خواه در شبکه خبری فاکس‌نیوز در سال ۲۰۱۹، این سیاستمدار به درخواست همسرش به تلویزیون بازگشت. یکی از دستیاران فرماندار فلوریدا سال ۲۰۲۲ به نیویورک تایمز گفت: «کیسی می‌گفت این کار ضروری است و ما باید هفته‌ای یک‌بار او را در یکی از برنامه‌های این شبکه نشان دهیم.»

کیسی دسانتیس که بیماری سرطان پستان را نیز پشت سر گذاشته، به گفته افراد نزدیک به او، همواره از نوعی خودانضباطی کمک می‌گیرد. او تلاش دارد همواره عالی به نظر برسد، رژیم غذایی خود را حفظ کند و لباس‌هایی بپوشد که دیگران را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از آشنایان او در این زمینه فاش کرد: «کیسی احتمالا بیش از ۳۰۰ لباس و کفش همسان دارد. این مجری سابق اخبار که نحوه گریم کردن را از دوران حضور در تلویزیون آموخته، قبلا لباس‌هایش را آنلاین سفارش می‌داد اما حالا به نظر می‌رسد که در زمینه مد پیشرفت‌های زیادی داشته است.»

همسر ران دسانتیس که اغلب به همراه فرزندانشان در رویدادهای عمومی حاضر می‌شود، نسبت به همسران سایر چهره‌های سیاسی لباس‌های متفاوت و حتی متضادی به تن می‌کند و در حالی که زنان دیگر معمولا در مناسبت‌های سیاسی لباس‌های رسمی با رنگ‌های خنثی می‌پوشند، حضور کیسی دسانتیس با لباس‌هایی به رنگ روشن و مطابق مد روز قرار است پیامی سازماندهی‌شده را برساند؛ اینکه خانواده دسانتیس پیشروتر از سایرین‌اند و این جاه‌طلبی را دارند که بالاترین جایگاه‌ها را در ایالات متحده آمریکا به دست آورند.

 کیسی از زمان مبارزات انتخاباتی ران دسانتیس برای کنگره در سال ۲۰۱۲ فعال بوده است. در اولین رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان برای فرمانداری در سال ۲۰۱۸، بر حضور این زوج در کنار فرزندانشان در تبلیغات تلویزیونی تاکید ویژه‌ای شد. حالا نیز پیش‌بینی می‌شود اگر ران دسانتیس برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ به طور رسمی اعلام نامزدی کند، کیسی و فرزندانشان در تبلیغات برای پیروزی فرماندار فلوریدا نقش بسیاری داشته باشد.

بیشتر از جهان