درخواست عجیب عضو کابینه ترامپ از مالیات دهندگان آمریکایی

این عضو کابینه از مالیات دهندگان خواسته پول جواهرات مسروقه‌اش را بپردازند

 «سیما ورما» می‌خواهد پول اشیای به سرقت رفته‌اش را از مالیات‌دهندگان آمریکایی بگیرد- NICHOLAS KAMM / AFP

مدیر خدمات «*مدیکر و *مدیکید»، برای اجناس به سرقت رفته از جمله ‌آویز 5900 دلاری با نام تجاری ایوانکا ترامپ درخواست غرامت کرده است.

یکی از مدیران بهداشتی منصوب شده توسط دونالد، ترامپ سعی کرده است مالیات‌دهندگان را وادار کند که غرامت جواهرات، البسه و دیگر متعلقات سرقت‌شده‌اش، از جمله ‌آویزی با نام تجاری ایوانکا ترامپ به ارزش 5900 دلار، را بپردازند. او درخواست غرامت خود را ارائه کرده است.

براساس اسنادی که وبسایت «پولیتیکو» به آن دست یافته است، این اقلام در جریان یک سفر کاری از چمدان «سیما ورما» به سرقت رفته‌اند.

ورما، که مدیر مرکز خدمات «مدیکر و مدیکید» است، درخواستی 47000 دلاری برای غرامت اقلامی ‌که در جریان سخنرانی در سان‌فرانسیسکو در ماه اوت از او سرقت شده، داده است.

او در درخواست غرامت ارائه شده به وزارت بهداشت و خدمات انسانی، که برنامه مدیکر تحت مدیریت آن قرار دارد، نوشته است این اقلام بیمه نشده‌اند. سخنگوی این اداره به پولیتیکو گفته است این سازمان در نهایت 2850 دلار و 40 سنت به او پرداخته است.

بر اساس گزارش ارزیابی، که ورما سه هفته بعد از این سرقت از یک جواهرساز دریافت کرده است، او در درخواست خود برای حدود بیست قطعه جواهرات 43065 دلار غرامت طلب کرده است.

طبق اسناد مذکور، در بین این اقلام یک ‌آویز با نام تجاری ایوانکا ترامپ وجود داشته است که از طلا، کوارتز سبز و الماس ساخته شده و جواهرساز ارزش آن را 5900 دلار تخمین زده است.

در این درخواست همچنین 2000 دلار برای البسه و 2000 دلار برای اقلام دیگر، از جمله 325 دلار برای یک کرم مرطوب‌کننده و 349 دلار برای یک «هدفون نویزگیر»، غرامت طلب شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی گفته است، این سازمان همیشه غرامت اجناس و اقلام گمشده در جریان سفرهای کاری را می‌پردازد به شرط اینکه آن اقلام ذاتا هیچ کاربرد دیگری نداشته باشند. به همین دلیل تنها بخشی از خسارت درخواست شده به ورما داده شده است.

به گفته این سخنگو: «هنگام پرداخت غرامت، سازمان بر اساس عمر اقلام گم شده آن‌ها را ارزش‌گذاری می‌کند و نرخ کمتری می‌پردازد. این که این مسئول، برای اقلام سرقت شده در جریان سفر کاری خود درخواست غرامت کرده است کاملا منطقی و بجاست، و این در بین کارمندان دولت فدرال امری عادی است.»

اما طبق اظهارات این سخنگو، سازمان به هیچ عنوان اجازه ندارد برای برخی اقلام مفقود شده مانند جواهرات به کارمندان خود غرامت بپردازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خدمات مدیکر، نهاد بهداشتی‌ای که ورما به مدت دو سال مدیر آن بوده است، طرح بیمه بهداشتی آمریکا برای زندانیان، مدیکید، برای آمریکایی‌های کم‌درآمد، و اوباماکر، و چند طرح دیگر را مدیریت و اجرا می‌کند.

پس از آنکه در ماه مارس، سایت پولیتیکو گزارش داد که ورما در سطح وسیعی از خدمات مشاوران خارج سازمانی در زمینه روابط عمومی‌استفاده می‌کند، بازرس کل این نهاد، نحوه خرج کردن پول مالیات‌دهندگان توسط او را زیر نظر گرفته است.

سایت پولیتیکو اعلام کرده است که اصالت و اعتبار اسناد مذکور توسط چند منبع تأیید شده است.

سخنگوی مرکز خدمات مدیکر و مدیکید به سایت پولیتیکو گفته است ورما - که اهل ایندیاناست، یکی از سه کارمندی بوده است که چمدان‌های آنها سرقت شده است، و وکلای سازمان به آنها توصیه کرده‌اند درخواست غرامت خود را برای تمامی‌ اقلام مفقود شده، از جمله جواهر ورما، با جزئیات ارائه دهند.

این سخنگو گفت: «خانم مدیر هرهفته به هزینه خود از «ایندیانا» به «واشینگتن دی‌سی» پرواز می‌کند تا وظایفش را در مرکز خدمات مدیکر و مدیکید انجام دهد. او به همین دلیل در سفر فوق مجموعه جواهرات شخصی‌اش را همراه داشته است. او برای سفر کاری، از جمله سخنرانی در یک جلسه به سان‌فرانسیسکو سفر کرده بود و مشاور اصول اخلاقی این را تأیید کرده است.»

*مدیکر یک برنامه ملی بیمه اجتماعی است که توسط دولت فدرال ایالات متحده آمریکا از ۱۹۶۵ مدیریت می‌شود و دسترسی بیمه درمانی را برای آمریکاییان بالای ۶۵ سال و افراد جوان‌تر دارای ناتوانی و نیز افراد دارای مشکل دیالیز تضمین می‌کند.
*مدیکید برنامه بهداشتی آمریکا برای خانواده‌ها و افراد با منابع و درآمد کم است. انجمن بیمه درمانی آمریکا مدیکید را «یک برنامهٔ بیمهٔ دولتی برای افرادی از همه سنین که درآمد و منابع کافی برای پرداخت مراقبت بهداشتی را ندارند» توصیف می‌کند. مدیکید بزرگترین منبع تأمین بودجهٔ خدمات بهداشتی و پزشکی برای افراد کم درآمد در آمریکاست.
 

© The Independent

بیشتر از جهان