شاهزاده رضا پهلوی در دانشگاه حیفا:‌ زمان تغییر فرا رسیده است 

«امروز می‌دانیم که اقدام نکردن به‌موقع چه پیامدهایی دارد» 

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه سفرش به اسرائیل، روز پنجشنبه ۳۱ شهریور (۲۰ آوریل)، به حيفا رفت و در دانشگاه حيفا سخنرانی کرد. 

او در سخنانش در دانشگاه حيفا در شمال اسرائیل گفت که فلسفه‌اش «نه نگاه به گذشته، بلکه همواره نگاه به آینده است، با این استثنا که برای فراموش نکردن به گذشته بازگردیم.» او افزود: «امروز می‌دانیم که اقدام نکردن به‌موقع چه پیامدهایی دارد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی در دانشگاه حیفا ضمن تاکید بر این‌که اکنون زمان تغییر فرا رسیده است، گفت: «فراتر از منافع مشترک واضحی که ایران و اسرائیل به‌عنوان متحدان و شرکای طبیعی دارند، بقیه جهان باید عاقبت تصمیم خود را بگیرند و بگویند که می‌خواهند در کدام سمت تاریخ بایستند. با ما هستند یا می‌خواهند ساکت بمانند.» 

گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات اسرائیل که از شروع این سفر، شاهزاده رضا پهلوی را همراهی کرده است، با انتشار عکسی از خود در کنار شاهزاده رضا پهلوی و همسرش، بانو یاسمین پهلوی، نوشت:‌«عصر خوش از حیفا.»

گاملیل در گفت‌وگو با کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل گفت: «مردم اسرائیل و ایران می‌توانند با هم رشد کنند. سفر ولیعهد ایران در این هفته، سرآغاز مسیر همدلی و ساختن پل‌هایی میان دو ملت است.»

او پیش‌تر در توییت دیگری با انتشار عکسی دیگر از شاهزاده رضا پهلوی، ضمن ستایش از ایجاد صلح میان ملت‌ها نوشت:‌ «بازگشت تاج به شکوه سابق.» 

شاهزاده رضا پهلوی شامگاه چهارشنبه در ادامه این سفر، در اورشلیم با رون درمر، وزیر امور راهبردی اسرائیل و تصاخی هانگبی، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر و رئیس ستاد امنیت ملی اسرائیل، ملاقات کرد. 

هانگبی درباره این دیدار نوشت: «امشب در دفتر نخست‌وزیری در اورشلیم، همراه با همکارانم گیلا گاملیل و رون درمر، میزبان ولیعهد ایران شاهزاده رضا پهلوی بودیم.» او افزود: «پهلوی رهبری شجاع است که متعهد است آزادی را که رژیم بی‌رحم و خائن از مردم ایران گرفته، به آنان بازگرداند.»

 

گاملیل نیز درباره این دیدار نوشت:‌ «هم‌زمان با فعالیت‌های امنیتی حکومت ایران علیه مرزهای ما، ما میان ملت‌ها پل می‌زنیم.» 

آنان ساعتی قبل در کنار دیوارنگاره‌ای به یاد خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی در شهر ناتانیا، همراه با وزیر اطلاعات و مریم فایربرگر، شهردار ناتانیا، حضور یافتند و یک‌صدا شعار «زن، زندگی، آزادی»‌ را به زبان آوردند. 

شاهزاده رضا پهلوی، روز چهارشنبه، از تاسیسات تصفیه آب اسرائیل بازدید کرد. اسرائیل به‌دلیل فناوری پیشرفته در تامین و توزیع آب شهری و کشاورزی در جهان شناخته‌‌شده است و کارشناسان ایرانی همواره بر بهره‌گیری از دستاوردهای اسرائیل در این زمینه تاکید کرده‌اند. 

 گاملیل نوشت: «از تاسیسات آب‌شیرین‌کنی سورِک بازدید کردیم. هم‌زمان با ممانعت رژیم آیت‌الله‌ها از دسترسی مردم ایران به زیرساخت‌های آب سالم، شاهزاده رضا پهلوی برای آشنایی با فناوری پیشرفته اسرائیل برای تصفیه آب از تاسیسات بازدید کرد.»

شاهزاده رضا پهلوی و همسرش، روز دوشنبه ۱۷ آوریل، وارد اسرائیل شدند. شرکت‌ در مراسم سالانه یادبود قربانیان هولوکاست، بازدید از موزه ید وشم و دیوار ندبه، دیدار با بنیامین نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری اسرائیل و شرکت در نشست‌های خبری و گفت‌وگو با اسرائیلی‌های ایرانی‌تبار، بخش‌هایی از این سفر بوده‌اند. 

او در گفت‌وگو با رسانه‌ها در روز چهارشنبه گفت: «آنچه در من می‌بینید فقط من نیستم، بلکه صدای میلیون‌ها ایرانی بی‌صدایی است که در اسارت و سرکوب‌ به سر می‌برند.»

شاهزاده رضا پهلوی درباره دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل نوشت:  «یاسمین و من از دیدار با نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو و همسرشان بسیار خرسند شدیم. ما در این دیدار از حمایت مستمر اسرائیل از آرمان‌های دموکراتیک مردم ایران قدردانی و تاکید کردیم که ایرانیان به‌عنوان فرزندان کوروش بزرگ به‌دنبال حکومتی هستند که به میراث کوروش احترام بگذارد.»