ابتکار خودروسازان برای جلب مشتری در نمایشگاه شانگهای

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شانگهای از ۱۹ تا ۲۸ آوریل میزبان عاشقان صنعت خودروسازی است

نمایشگاه شانگهای از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‌هایی که نماینده به چین اعزام کرده‌اند، در جایگاه اول قراردارد - Hector RETAMAL / AFP

نمایشگاه بین‌المللی خودرو در شانگهای به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو در جهان رسما کار خود را آغاز کرد.

در نمایشگاه امسال، برخی از خودروسازان برای جذب مشتریان دست به ابتکارهای جالبی از جمله نصب سیستم‌های «کارائوکی، ماساژور و بازی‌های سه بعدی رایانه‌ای» زده‌اند.

نمایشگاه شانگهای از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‌هایی که نماینده به چین اعزام کرده‌اند، در جایگاه اول قراردارد. این اولین نمایشگاه شانگهای است که پس از محدودیت‌های ناشی از کووید۱۹ در چین برگزار می‌شود.

یکی از خودروهایی که در شانگهای جلب توجه کرده، خودرو «زیکر» چینی است؛ خودرویی برقی که متعلق به گروه هلدینگ «ژجیانگ جیلی» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت خودرویی طراحی کرده که تمام صندلی های آن کارایی یک «ماساژور» قوی را دارند. 

در این نمایشگاه، بسیاری از خودروسازان و برندهای چینی حاضر، در صفحه‌های نمایشی که در مقابل مسافران تعبیه شده امکان «کارائوکی و یا همان بازخوانی ترانه‌ها» را برای مسافران فراهم کرده‌اند.

اما «پلستر» که یک خودرو برقی و محصول مشترک شرکت ولوو سوئد و جیلی چین است، دوربین‌هایی روی سقف دارد، که موقعیت ۳۶۰ درجه راننده را به او اطلاع می دهد. این خودرو سال آینده به تولید انبوه می‌رسد.

در شانگهای، بسیاری از کمپانی‌های مشهور «بازی‌های رایانه‌ای» در همکاری با برخی از شرکت‌های خودروسازی صفحه نمایش داشبوردهای خودروها را طوری طراحی کرده‌اند که امکان بازی‌های سه بعدی رایانه‌ای را به مسافران می‌دهد.

شانگهای میزبان بیستمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو است که پس از سه سال توقف به دلیل کووید و کمبود تولید ریزتراشه‌ها سرانجام برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از ۱۹ تا۲۸ آوریل در مساحت ۳۶۰ هزارمترمربعی و در ۱۲ سالن، جدیدترین دستاوردهای مهندسان و طراحان خودرو را عرضه می کند.

بیشتر از جهان