بایدن نامزد می‌شود پمپئو نه؛ ترامپ رقیب اصلی دموکرات‌ها

جو بایدن در فرودگاه دوبلین، پایتخت ایرلند، اعلام کرد به‌زودی رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ می‌شود

مایک پمپئو سوم مارس ۲۰۲۳ - BRENDAN SMIALOWSKI / AFP 

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله ایالات متحده می‌گوید به‌زودی آمادگی خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را رسما اعلام خواهد کرد.

بایدن این خبر را پس از سفر به جمهوری ایرلند و در فرودگاه دوبلین به خبرنگاران گفت.

چهل و ششمین رئیس‌جمهوری ایرلندی‌تبار ایالات متحده، به رسانه‌ها گفت که پیش از این هم چندین بار به خبرنگاران گفته است که قصد نامزدی در انتخابات آینده را دارد.

بایدن هفته گذشته هم به شبکه «ان بی سی»گفته بود قصد نامزدی در انتخابات پیش رو را دارد، اما هنوز نمی‌خواهد رسما آن را اعلام کند.

در صورت نامزدی بایدن، حزب دموکرات به پیشواز انتخابات درون حزبی برای تعیین نامزد نهایی ریاست‌جمهوری نخواهد رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، بی‌تردید حزب جمهوریخواه، به‌عنوان حزب رقیب، در انتخابات درون حزبی نامزد نهایی را خواهند شناخت.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که دونالد ترامپ با اقتدار در این انتخابات پیروز خواهد شد. تا‌کنون نیکی هیلی و دونالد ترامپ برای نامزدی در انتخابات آینده اعلام آمادگی کرده‌اند.

اما مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده، برخلاف انتظارها اعلام کرد که قصد نامزدی در این انتخابات را نخواهد داشت. با این حال، او تاکید کرده است که از نامزد نهایی جمهوریخواهان پشتیبانی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ دلیل عدم نامزدی را دلایل شخصی عنوان کرده است. به نظر می‌رسد مهم‌ترین رقیب دونالد ترامپ در انتخابات میان حزبی ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، است که البته تاکنون رسما درباره شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری صحبتی نکرده است. انتخابات

ریاست‌جمهوری آمریکا پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

بیشتر از جهان