مشتریان چینی هرمس با رکود اقتصادی هم عقب ننشستند

فروش این خانه مد در سه ماه منتهی به مارس به سه میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار رسید

علی‌رغم آشفتگی بازارهای جهانی، خریداران ثروتمند در چین و اروپا همچنان به مد‌ لوکس تمایل دارند- Cindy Ord / Getty Images via AFP

هرمس، نشان تجاری مد و زیورآلات لوکس که کیف‌های معروف بیرکین را تولید می‌کند، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، افزایش فروش ۲۳ درصدی خود را گزارش کرد که فراتر از انتظار بازار است.

علی‌رغم قیمت‌ بالای محصولات این نشان تجاری و آشفتگی بازارهای جهانی، خریداران ثروتمند در چین و اروپا همچنان به مد‌ لوکس تمایل دارند و این به رشد فروش هرمس منجر شده است.

هرمس بر خلاف رقیب خود ال‌وام‌هاش (این شرکت در سال ۱۹۸۷ پس از ادغام خانه مد لویی ویتون، با شرکت موئه هنسی تشکیل شد) که تقاضا برای کالاهای چرمی و جواهرات آن در ایالات متحده کمتر بود، گزارش داد که افزایش تعداد فروشگاه‌ها در ایالات متحده ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری رویترز، اریک دو هالگوئت، رئیس امور مالی هرمس، گفت که ازدحام جمعیت در فروشگاه‌های ایالات متحده افزایش یافته است و این شرکت تاکنون با کاهش فروش مواجه نشده است. رشد قوی ۱۹ درصدی در بازار ایالات متحده در منطقه قاره آمریکا، در مقایسه با رشد هشت درصدی ال‌وام‌اش قابل توجه و نشان‌دهنده توانایی هرمس در مواجهه با چالش‌های بازاریابی به دلیل کیفیت بالای محصول و تقاضای زیاد آن است.

 مشتریان ثروتمند و کارنامه خوب این خانه مد در تحمل رکود اقتصادی در مقایسه با رقبا، به دلیل سبک‌های کلاسیک آن است که برای خریداران مسن‌تر و ثروتمند‌تر جذاب است و به ثابت ماندن جایگاه آن در صنعت کالاهای لوکس کمک کرده است.

هرمس هفته گذشته به عنوان بخشی از استراتژی خود برای افزایش تولید با نرخ حدود هفت درصد در سال، مرکز جدیدی در نرماندی افتتاح کرد که کیف‌دستی‌های «کلی»‌ــ مدلی که در دهه ۱۹۵۰ طراحی شد و به گریس کلی، هنرپیشه و شاهدخت فقید موناکو مربوط بودــ را تولید می‌کند.

این شرکت همچنین با افزودن به فروشگاه‌هایش در فلوریدا، تگزاس و نیویورک، در بازار ایالات متحده که سال گذشته ۱۸ درصد فروش سالیانه خود را از آن به دست آورد، سرمایه‌گذاری کرده است.

فروش این خانه مد در سه ماه منتهی به مارس به سه میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار رسید. این افزایش فروش با نرخ ثابت ۲۳ درصد بوده است که از میانگین ۱۵ درصدی پیش‌بینی‌شده فراتر بود.

درآمد سه ماهه اول هرمس در چین هم ۲۳ درصد رشد کرد؛ جایی که این نشان تجاری در مقایسه با رقبای خود، کمتر تحت‌تاثیر قرنطینه‌هایی قرار گرفت که فروش پایان سال ۲۰۲۲ را برای بسیاری کاهش داد.

تقریبا نیمی از فروش سالانه هرمس در منطقه آسیا به استثنای ژاپن، است و با از سرگیری سفر گردشگران چینی به هنگ‌کنگ، ماکائو، سنگاپور و استرالیا، تجارت این مناطق تقویت شده است. دو هالگوئت انتظار دارد که خریداران چینی به‌تدریج تا پایان سال به اروپا هم بازگردند.

به گفته شرکت مشاوره بین (Bain)، قرنطینه‌های سختگیرانه ناشی از کووید در سال ۲۰۲۲، تقاضای برای کالاهای لوکس در چین را کاهش داد.

بیشتر از اقتصاد