پاپ: سکس زیبا است

پاپ فرانسیس نظراتش را درباره سکس و روابط جنسی در یک مستند تازه بیان کرد

 فرانسیس در مورد سقط جنین گفت که کشیش‌ها باید در مورد زنانی که به حاملگی خود خاتمه داده‌اند، «مهربان» باشند-Vincenzo PINTO / AFP

پاپ فرانسیس در مستندی که روز چهارشنبه منتشر شد، فضایل رابطه جنسی را ستود و آن را «یکی از  زیبایی‌هایی که خداوند به انسان عطا کرده است»، توصیف کرد.

به گزارش رویترز، پاپ، ۸۶ ساله، در مستند محصول دیزنی پلاس با عنوان «پاپ پاسخ می‌دهد»، که دیدار سال گذشته او در رم با ۱۰ نفر در اوایل دهه ۲۰ زندگی را به تصویر می‌کشد، این سخنان را بیان کرد.

افراد حاضر در این مستند از پاپ فرانسیس درباره موضوعات مختلفی از جمله حقوق دگرباشان جنسی، سقط جنین، صنعت پورن، رابطه جنسی و ایمان و سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک سوال کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین در اشاره به خودارضایی گفت: «بیان جنسسی یک غنا است. بنابراین هر چیزی که بیان جنسی واقعی را کاهش دهد، از شما می‌کاهد و این غنا را از بین می‌برد.»

همچنین از پاپ فرانسیس پرسیده شد که آیا می‌داند «شخص غیرباینری (غیردوگانه)» چیست و او پاسخ مثبت داد. او تکرار کرد که کلیسای کاتولیک باید از افراد دگرباش جنسی استقبال کند.

او گفت: «همه افراد فرزندان خدا هستند، همه افراد. خدا هیچ‌کس را طرد نمی‌کند، خدا یک پدر است و من حق ندارم کسی را از کلیسا اخراج کنم.»

فرانسیس در مورد سقط جنین گفت که کشیش‌ها باید در مورد زنانی که به حاملگی خود خاتمه داده‌اند «مهربان» باشند، اما همچنین این عمل را غیرقابل قبول خواند.

او گفت: «خوب است که همه‌چیز را با نام خودش صدا کنیم. همراهی با فردی که یک سقط جنین داشته یک چیز است و توجیه این عمل چیز دیگری است.»

سخنان پاپ از طرف روزنامه اُسرواتوره رومانو (L'Osservatore Romano)، روزنامه رسمی واتیکان، منتشر شد که گفت‌وگوی او با جوانان را «گفت‌وگویی باز و صمیمانه» توصیف کرد.

بیشتر از زندگی