فرهاد میثمی خواستار ایستادگی جمعی در برابر استبداد شد

فرهاد میثمی اجتناب از غذا خوردن خود را امساک طولانی مدت خواند

فرهاد میثمی، پزشک و فعال مدنی در پاسخ به درخواست «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» نوشته که به «امساک در خوردن غذا» ادامه می‌‌دهد.

این فعال مدنی، هدف کنش خود را رسیدن به آینده‌ای استوار بر«قدرت بی‌قدرتان»، و رویارویی با «استبداد» می‌داند. آنچه به گفته او، از طریق «کنش‌های ایستادگی به صورت جمعی» به نتیجه خواهد رسید.

فرهاد میثمی در ادامه این نامه «اجتناب از غذای» خود را «امساک طولانی‌مدت» ارزیابی کرده که از «خطرات اعتصاب غذاهای فوق حاد و یا حتی حاد» کاملا به دور است.

در ادامه او این امساک را نه بسان «روشن کردن فتیله‌ یک دینامیت با احتمال انفجار هر لحظه»، بلکه شبیه «آرام سوختن یک شمع» توصیف کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی روزهای گذشته انتشارعکس‌های این فعال مدنی با واکنش‌‌های گسترده داخلی و خارجی در رسانه‌ها روبرو شده است؛ عکس‌هایی که در آن‌،‌ او به شدت لاغر و ضعیف دیده می‌شود. بسیاری از فعالان مدنی از او خواسته بودند تا به امساک در خوردن پایان دهد.

این پزشک و فعال مدنی همانطور که پیشتر نوشته بود، دلیل امساک در خوردن غذا را دستیابی به خواسته‌هایش، یعنی «توقف اعدام معترضان»، «آزادی فعالان مدنی» و «توقف آزار برای تحمیل حجاب» عنوان کرده است.

او همچنین از اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، و سایر تشکل‌ها اعم از کارگری، دانشجویی، وکلا، خبرنگاران، بازنشستگان و... خواسته که در این مقطع، تمام توان خود را بر «ایفای نقش تاریخی و بسیار حیاتی این تشکل‌ها متمرکز کنند.

در بخشی از این نامه فرهاد میثمی اطمینان داده که «از هر گونه خطر جانی عاجل به دور» است و یادآور شده که زندگی را بسیار دوست می‌دارد.

فرهاد میثمی به دلیل مخالفت با حجاب اجباری و اعتراض به آن در سال ۱۳۹۷ به شش سال حبس محکوم و از آن زمان تاکنون بدون مرخصی در بند است. همزمان با خیزش انقلابی و اعتراضات گسترده ایرانیان، این فعال مدنی با امساک در خوردن غذا، سه خواسته اصلی خود را اعلام کرد.