لباس‌پوشیدن به سبک ستاره‌های گلدن‌گلوب

لباس‌های جیب‌دار بی‌سروصداترین اما مهم‌ترین نکته این رویداد بود

موج جریان «بدون آرایش» در سال ۲۰۲۳ - golden globs/Facebook

مراسم اهدای جوایز گلدن‌گلوب ۲۰۲۳ و فرش قرمز پرستاره آن نوعی راهنمای مد برای امسال پیش روی خوش پوشان قرار داد. 

رنگ‌های جسورانه، لباس‌های پولک‌دوزی‌شده و مدل‌های مدرن در خیاطی چشم‌ها را خیره می‌کرد و در این میان چند نکته جذاب دیگر، از گنجاندن جیب روی لباس‌ها تا رنگ طبیعی پوست ستاره‌ها، نیز نظرها را به خود جلب می‌کرد. نشریه تلگراف از چند الگوی کلیدی مرتبط با مد در مراسم گلدن‌گلوب رمزگشایی کرده است: 

پیراهن‌های شیک هم جیب دارند

گنجاندن جیب‌ در لباس‌ها بی‌سروصداترین اما مهم‌ترین نکته این رویداد بود. قرن‌هاست که جیب‌های کارآمد و کاربردی در لباس‌های زنانه نادیده گرفته شده‌اند. همان‌طور که کریستین دیور در سال ۱۹۵۴ گفت: «مردها برای گذاشتن وسایل جیب دارند، زن‌ها برای تزئین.»

فرش قرمز آخرین مرز این موضوع است. جیب در اینجا کمتر به‌معنای داشتن جایی برای قراردادن تلفن و کلیدها و بیشتر ابزاری برای کمک به راحتی صاحب لباس است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الیزابت دبیکی با دیور صورتی (دیور اکنون در دوره فمینیستی ماریا گراتسیا کیوری قرار دارد)، هانا ردمین در والنتینو (پیرپائولو پیکیولی قدیس حامی جیب‌ها لقب گرفته است) و هیلاری سوانک در پرادا (میوچیا همیشه یک قدم جلوتر بوده است) با لباس‌های جیب‌دارشان جلو عکاس‌ها ظاهر شدند. 

 دست در جیب کردن نوعی حالت بی‌تفاوتی به ظاهر شخص می‌بخشد و در عین حال، خم‌شدن بازو آن را خوش‌حالت‌تر نشان می‌دهد.

سلام به رنگ طبیعی پوست 

۱۰ سال پیش، زمانی که هیچ بازیگری نمی‌توانست بدون درخشش طلایی از سر تا نوک انگشتان پا روی فرش قرمز مقابل دوربین عکاسان قرار بگیرد، هنر برنزه‌شدن پدیده آن دهه شد.

همراه با  موج  جریان «بدون آرایش» که با قدرت به سال ۲۰۲۳ می‌آید، در گلدن‌گلوب بدن‌ها به‌شکل قابل‌توجهی دست‌نخورده باقی مانده بودند.

خوش‌تیپ‌های فرش قرمز

آقایان امسال کت‌وشلوار مشکی را کنار بگذارید؛ پس از دوره اهدای جوایز به‌صورت مجازی و رویکرد محتاطانه به چگونگی لباس‌پوشیدن روی فرش قرمز، پسرها بالاخره خودی نشان می‌دهند. معمولا این پیراهن‌های زنانه‌اند که روی فرش قرمز توجه را به خود جلب می‌کنند، اما در گلدن‌گلوب مردان خوش رنگ و لعاب بیش از همیشه به چشم می‌آمدند.

با اینکه  تاکسیدوهای مشکی فراوانی وجود داشت، اما بازیگرانی مانند ست روگن، دونالد گلاور، ادی ردمین و اندرو گارفیلد با پوشیدن لباس‌های جسورانه و تاثیرگذار، بازی را به سطحی دیگر بردند که به مردان خوش‌پوش دیگر هم این جرات را می‌دهد که از چارچوب سنتی لباس‌های خسته‌کننده و یک‌شکل بیرون بیایند.

بیشتر از مُد و زیبایی