رئیس سنتکام: نیروهای نیابتی وابسته به ایران برای امنیت منطقه خطرناک‌اند

رئیس سنتکام، امارات متحده عربی را یک متحد «قوی» و «قابل اعتماد» برای آمریکا در منطقه معرفی کرد

به‌گفته کوریلا، امارات متحده عربی طی ۲۰ سال گذشته، در کنار نیروهای سنتکام در عملیات‌های مختلف، فداکاری کرده است - MANDEL NGAN / AFP

اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه، روز سه‌شنبه در تماس با همتای اماراتی خود بر اهمیت «مشارکت‌های راهبردی نظامی»، میان واشنگتن و ابوظبی، تاکید کرد و در مقابل، حکومت ایران را متهم کرد که با پشتیبانی از حوثی‌ها و سایر نیروهای نیابتی، امنیت منطقه را به‌ خطر انداخته است.

گفت‌وگوی روز سه‌شنبه فرمانده ارشد «سنتکام» با عیسی سیف آل مزروعی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی، در نخستین سالروز حمله موشکی-پهپادی حوثی‌ها، نیروهای شیعی مورد حمایت حکومت ایران، به این کشور انجام شد.

در حمله هوایی سال گذشته نیروهای حوثی به یک تانکر سوخت در ابوظبی، سه غیرنظامی کشته و شش نفر دیگر مجروح شدند.

شبکه خبری العربیه روز سه‌شنبه ۱۷ ژانویه، ۲۷ دی‌ماه، در گزارشی به‌نقل از رئیس سنتکام نوشت: «حمله سال گذشته نیروهای حوثی به شهروندان عادی، غیرنظامیان و تأسیسات عمومی در خاک امارات متحده عربی، یادآور خطر جدی گروه‌های مورد حمایت ایران برای منطقه است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای حوثی که همچنان کنترل شهر صنعا، پایتخت یمن، را در دست دارند، سال گذشته صدها بار با پهپاد و راکت مناطق مختلف غیرنظامی در امارات متحده عربی و عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های روز سه‌شنبه خود، امارات متحده عربی را یک متحده «قوی» و «قابل اعتماد» برای آمریکا در منطقه معرفی کرد.

به‌گفته این نظامی ارشد آمریکا، امارات متحده عربی طی ۲۰ سال گذشته، در کنار نیروهای سنتکام در عملیات‌های مختلف، فداکاری داشته است.

رئيس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه چند هفته پیش، نیز ضمن اشاره به همکاری‌های نظامی ایران و روسیه، توان پهپادی جمهوری اسلامی ایران را یک تهدید برای کل منطقه توصیف کرد و گفت این همکاری‌های «کمک یک تروریست، به یک تروریست دیگر» است.

بیشتر از جهان