کارکنان صنعت نفت خطاب به حکومت: سهم شما جیب پر و سهم ما سفره‌های خالی بود

کارکنان بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز در ایران به اعتصاب‌های گسترده پیوستند

شورای سازماندهی اعتراض‌های کارگران پیمانی نفت از اعتصاب گسترده کارکنان رسمی بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز در روز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ خبر داد. این اعتصاب طبق فراخوان ازپیش‌اعلام‌شده برای برگزاری تجمع سراسری با محوریت شهرها و مناطق عملیاتی و نفتی انجام شد.

بر مبنای این گزارش، کارکنان رسمی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز در چشمه خوش دهلران، پالایشگاه ایلام، شرکت پالایش گاز فجر جم، پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، واحد استخراج و پالایش آغاجاری، شرکت بهره‌برداری سیری، شرکت نفت شیراز و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اهواز روز سه‌شنبه در اعتراض به شرایط کار و دستمزد، دست از کار کشیده‌اند و به اعتصاب پیوسته‌اند.

تصاویر و ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی حضور گسترده اعتصاب‌کنندگان در شهرهای مختلف را نشان می‌دهد. آن‌ها خواستار اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، پرداخت بک‌پی (معوقات) مربوط به این قانون، حذف سقف حقوقی و پرداخت فوق‌العاده ویژه، حذف مالیات زیاد از حقوق‌ها، افزایش حقوق و دستمزد، پرداخت پاداش بازنشستگی، بهبود خدمات رفاهی و وضعیت بهداشت و درمان، ابطال اساسنامه صندوق نفت و رسیدگی به دیگر مطالباتشان‌اند.

به گزارش شورای هماهنگی و همبستگی کارکنان رسمی صنعت نفت، کارکنان بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز با صدور بیانیه‌ای به دولت هشدار دادند که در صورت بی‌اعتنایی به مطالبات آنان، باید در انتظار «عواقب سخت» باشد. در این بیانیه آمده است: «گفته بودیم بردباری ما مرز دارد، گفته بودیم پنبه‌ها را از گوش‌هایتان بیرون کنید. ما گفتیم و شما نشنیده گرفتید. اکنون سیلی شده‌ایم که می‌توانیم همه‌چیز را با خود ببریم؛ نابودکننده و ویرانگر.»

کارکنان رسمی بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز در این بیانیه شدید‌اللحن، به مسئولان جمهوری اسلامی ایران هشدار دادند: «بنا بر این نیست که ما تنها بسوزیم؛ شعله‌ای خواهیم شد که برای خاموش کردنمان باید سیل اشک‌هایتان جاری شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارکنان صنعت نفت در ادامه این بیانیه، به تصویب ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت در اردیبهشت ۱۳۹۰ اشاره کردند و به حکومت اخطار دادند که ۲۷ دی‌ روز آخر و «آغاز سیل بنیان‌کن» کارکنان صنعت نفت است. آنان خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نوشتند: «تاکنون با جان و دل هر آنچه داشتیم، بی‌رنگ و ریا، برای تولید گذاشتیم که سودش در جیب شما و سفره‌های خالی، آلودگی، بیماری و روان‌های آشفته‌اش برای ما و خانواده‌هایمان بود. بازی به نوبت. دیگر به هیچ‌کس پاسخگو نخواهیم بود.»

کارکنان رسمی و پروژه‌ای صنعت نفت در آبان‌ماه نیز در همراهی با خیزش سراسری علیه حکومت و همبستگی با مردم معترض ایران و در اعتراض به بی‌اعتنایی مسئولان به مطالباتشان، دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند.