شاهزاده رضا پهلوی: فشار حداکثری کافی نیست، حمایت حداکثری از مردم هم لازم است

شاهزاده رضا پهلوی گفت، تنها هدف و ماموریت من در زندگی این است که مردم ایران به مرحله برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه برسند و درباره آینده خود تصمیم بگیرند

شاهزاده رضا پهلوی در گفت‌وگو با شبکه خبری دویچه‌وله بار دیگر کشورهای غربی و جامعه بین‌المللی را مخاطب قرار داد و گفت، تنها اعمال سیاست فشار حداکثری علیه حکومت ایران کافی نیست. به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، مردم ایران، برای مقابله با جمهوری اسلامی، به «حمایت حداکثری» جامعه بین‌المللی نیز نیاز دارند و در این زمینه کم‌کاری شده است.

شاهزاده رضا پهلوی روز پنجشنبه ۱۲ ژانویه (۲۲ دی‌ماه) در گفت‌وگو با شبکه خبر دویچه‌وله، درباره طیف وسیعی از موضوع‌های مرتبط با حال و آینده ایران، از جمله نقش نیروهای نظامی کشور، دولت انتقالی و جایگاه خود در تحولات سیاسی پیش‌رو، صحبت کرد.

شاهزاده رضا پهلوی گفت، تنها هدف و ماموریت من در زندگی این است که مردم ایران به مرحله برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه برسند و درباره آینده خود تصمیم بگیرند.

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، روزی که مردم ایران بتوانند در یک انتخابات آزاد شرکت کنند، این ماموریت سیاسی نیز پایان می‌یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از مصاحبه خود، به رویکرد درست جامعه بین‌المللی در قبال آفریقای جنوبی در زمان آپارتاید اشاره کرد و خواهان تشدید فشارها و تحریم‌های بین‌المللی، از جمله فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی، علیه مقام‌های جمهوری اسلامی شد. او بار دیگر از جامعه بین‌المللی خواست با احضار سفرا و فراخواندن نمایندگان دیپلماتیک بر جمهوری اسلامی فشار بیاورند.

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به تجربه فروپاشی چک‌اسلواکی سابق، به نقش نیروهای مسلح در حمایت از جنبش اعتراضی و امکان و ضرورت پیوستن آن‌ها به مردم اشاره کرد.

شاهزاده رضا پهلوی، همچنین در توصیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این سازمان را به‌مثابه یک سازوکار نظامی برای حفظ قدرت نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد که ارتباطی با مردم ایران ندارد.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، طیف گسترده‌ای از فعالان سیاسی-اجتماعی، در میان وکلای دادگستری، دانشگاهیان، روشنفکران، روزنامه‌نگاران و.. وجود دارند که ظرفیت و توان تشکیل دولت انتقالی و گذار از نظام جمهوری اسلامی را دارند.