حمله داعش به رقه: شش تن از نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شدند

در جریان درگیری‌ میان نیروهای دموکراتیک سوریه و مهاجمان داعش یکی از مهاجمان کشته و یک نفر هم دستگیر شد و نیروهای امنیت داخلی در جست‌وجوی دیگر مهاجمان‌اند

نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه-BULENT KILIC / AFP

گروه داعش مسئولیت حمله‌ای را که روز دوشنبه، ۲۶ دسامبر (۵ دی) به یک مجتمع امنیتی در شهر رقه در شمال سوریه انجام شد، بر عهده گرفت. در جریان این حمله شش تن از نیروهای دموکراتیک سوریه، کشته شدند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک ناظر جنگ در سوریه، این حمله در نزدیکی یک زندان نظامی رخ داد که صدها افراط‌گرا در آن نگهداری می‌‌شوند. این حمله نافرجام بود و نیروهای دموکراتیک سوریه موفق شدند آن را دفع کنند.

مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک گروه از جنگجویان داعش، ساختمان‌های امنیتی و نظامی را در شهر رقه هدف قرار دادند که در نتیجه آن، شش نفر کشته و تعداد نامشخصی زخمی شدند. او همچنین گفت که نیروهای دموکراتیک سوریه به اطلاعاتی حاکی از «آمادگی جدی سلول‌های داعشی» در این منطقه دست یافته‌‌‌اند.

سیامند علی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه، به اسوشیتدپرس گفت که یک گروه پنج‌نفره که گمان می‌رود بخشی از یک هسته خفته داعش بودند و دو نفر از آن‌ها کمربند انفجاری داشتند، به پست‌های بازرسی و نگهبانی در داخل رقه حمله کردند. او گفت که در جریان درگیری‌ها یکی از مهاجمان داعشی کشته و یک نفر هم دستگیر شد، و نیروهای امنیت داخلی در جست‌وجوی دیگر مهاجمان‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این حمله مقر نیروهای امنیت داخلی نیروهای دموکراتیک سوریه، واحدهای ضد‌تروریسم، و یک زندان اطلاعات نظامی را هدف قرار داد که در آن ۲۰۰ اسیر داعش نگهداری می‌شوند. به گفته این نهاد حقوق بشری مستقر در بریتانیا، این حمله شانزدهمین عملیاتی بود که هسته‌های خفته داعش، از ابتدای ماه جاری میلادی در منطقه تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه انجام دادند.

مظلوم عبدی همچنین به مسئولیت ترکیه در حمله داعش در رقه اشاره کرد، زیرا ترکیه از اواخر نوامبر چند حمله هوایی علیه نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق این کشور صورت داده و تهدید کرده است که عملیات زمینی نیز علیه آنان انجام خواهد داد. عبدی افزود: «همزمان با تهدیدهای مستمر ترکیه، فعالیت‌های تروریستی امنیت و ثبات منطقه را هدف گرفته است.»

آنکارا گروهای کرد سوری را مسئول انفجار مرگبار ۱۳ نوامبر در استانبول معرفی می‌کند، اما گرو‌ه‌های کرد سوری این اتهام را رد می‌کنند.

یگان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه به دلیل حملات ترکیه، گشت‌زنی‌های مشترک ضد‌داعش را با نیروهای ائتلاف به‌ رهبری ایالات متحده، برای مدت کوتاهی متوقف کرده‌ بودند، اما این گشت‌ها از اوایل ماه جاری میلادی از سر گرفته شده است.

هفته گذشته، فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که نیروهای آمریکایی شش شبه‌نظامی گروه داعش را در سه حمله در شرق سوریه دستگر کردند. نیروهای دموکراتیک سوریه نیز پیش از این اعلام کردند که یک ستیزه‌جوی داعش که هسته‌هایی را در شرق سوریه مدیریت می‌کرد، بازداشت شده‌ است.