شهبانو فرح پهلوی: به آینده ایران امید دارم، انقلاب ایران پیروز می‌شود

شهبانو فرح پهلوی در گفت‌وگو با شبکه آلمانی «زددی‌اف» گفت به سرنگونی جمهوری اسلامی امیدوار است

شهبانو: «اعتراف می‌کنم که مردم آن زمان مشکلات و کمبودهایی داشتند، اما در سطح امروز نبود» ـ Eric Feferberg / AFP

شهبانو فرح پهلوی، در گفت‌وگو با تلویزیون «زددی‌اف» آلمان از بهت خود از اعدام‌ها و شکنجه در ایران سخن گفت، اما تاکید کرد که به آینده امید دارد، چرا که «انقلابی در جریان است».

او تاکید کرد که باور دارد انقلاب پیروز می‌شود و «مردم این‌ها را سرنگون خواهند کرد».

شهبانو فرح پهلوی درباره اجرای احکام اعدام علیه معترضان ایرانی، به این شبکه تلویزیون آلمانی گفت: «حالم را دگرگون می‌کند. اصلا نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم… به دختران جوان تجاوز می‌کنند و به کودکان شلیک می‌کنند. وحشتناک است. اما من امید را از دست نمی‌دهم، چون یک انقلاب در جریان است.» 

جمهوری اسلامی تاکنون دو نفر از بازداشت‌شدگان در جریان اعتراضات سراسری را اعدام کرده است. برای افراد دیگری نیز حکم اعدام صادر شده است. اجرا و صدور احکام اعدام علیه معترضان به حاکمیت در ایران، اعتراض گسترده‌ای را در سراسر جهان برانگیخت و در اقدامی بی‌سابقه شماری از قانونگذاران اروپایی کفالت سیاسی محکومان را برعهده گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه «زد‌دی‌اف» این ‌را نخستین گفت‌وگوی اختصاصی شهبانو فرح با تلویزیون‌های آلمان دانسته است. گفت‌وگو را کامران صفی‌یاریان انجام داده است و بخشی از مستندی به نام‌ «متحد علیه آخوندها» است که در آن با سایر چهره‌های مخالف حکومت ایران نیز گفت‌وگو شده است.  

شهبانو فرح در این گفت‌وگو به مشکلاتی که در دوران محمدرضا شاه، پادشاه فقید ایران در کشور وجود داشت اذعان کرد و گفت: «اعتراف می‌کنم که مردم آن زمان مشکلات و کمبودهایی داشتند، اما در سطح امروز نبود.» شهبانو بار دیگر تاکید کرد که امیدوار بازگشت به ایران است. او در نوید آینده کشور گفت:‌ «رویکرد من همیشه مثبت است، نه منفی. باور دارم که نور بر تاریکی پیروز خواهد شد.»

در پاسخ به این پرسش که چه پیامی برای حکومت جمهوری اسلامی ایران دارد، به نظر می‌رسد که شهبانو ترجیح داده است خطاب به آحاد نیروهای این رژیم سخن بگوید. او می‌گوید: «جوانان هموطن خود را نکشید. به آن‌ها شلیک نکنید. این‌ها خواهران و برادران شمایند. فرزندان شمایند. شما باید در آینده با این فرزندان همزیستی کنید. به آن‌هایی هم که خود را مذهبی می‌دانند، می‌گویم که این حکوت به مذهب هم بسیار لطمه زده است.»

شهبانو فرح پهلوی در این گفت‌وگو به زبان انگلیسی صحبت می‌کند و سخنانش به آلمانی دوبله شده‌ است.