پوتین ممکن است از موشک هایپرسونیک استفاده کند

بنا بر گزارش‌ها، این موشک در سیلوی پرتاب زیرزمینی در منطقه اورنبورگ نصب شده است

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه موشکی «آوانگارد» هایپرسونیک این کشور قرار است به خدمت گرفته شود.

پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در سال ۲۰۱۸ ادعا کرد این موشک بین‌قاره‌ای «شکست‌ناپذیر» است و این سلاح می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه به هر هدفی روی کره‌ زمین ضربه بزند و با سرعتی ۲۷ برابر سرعت صوت حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی کاراکایف، فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه، هفته قبل گفت: «اکنون در سالگرد تشکیل نیروهای موشکی راهبردی، با سامانه موشکی آوانگارد، یک هنگ موشکی دیگر در مجموعه نظامی یاسنی به خدمت گرفته خواهد شد.»

وزارت دفاع روسیه گفت این سامانه موشکی که طبق گزارش‌ها در سیلوی پرتاب زیرزمینی در منطقه اورنبورگ نصب شده است، قابلیت‌های رزمی نیروهای موشکی راهبردی را افزایش می‌دهد.

این تازه‌ترین اعلام در حالی صورت گرفت که روسیه روز جمعه با موجی از حملات هوایی، زیرساخت‌های اساسی اوکراین را هدف قرار داد و با پرتاب بیش از ۷۰ موشک به تاسیسات کلیدی انرژی و برق در چندین شهر اوکراین حمله کرد.

به گزارش وزارت دفاع اوکراین، ۶۰ موشک از این ۷۶ موشک رهگیری شدند اما این حملات دست‌کم سه کشته و چندین زخمی به جا گذاشتند و به خاموشی سراسری در کل این کشور منجر شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی یک حمله موشکی مرگبار که ساختمانی مسکونی در شهر کریوی ریه در مرکز اوکراین را از هم شکافت، نیروهای امداد پیکر یک کودک نوپا را از زیر آوار بیرون کشیدند.

به گفته والنتین رزنیچنکو، فرماندار منطقه دنیپروپتروسک که کریوی ریه در آن قرار دارد، امدادگران «پیکر پسری یک سال و نیمه را از زیر آوار ساختمانی تخریب‌شده با موشک روسیه در آوردند».

رزنیچنکو گفت حملات هوایی سراسر شب ادامه یافتند و به خطوط برق و خانه‌ها در شهرها و شهرک‌های نیکوپل، مارهانتس و چرونوهریهوریوکا، در کنار رود دنیپرو، آسیب زدند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، شنبه در سخنرانی شامگاهی خود گفت که برق نزدیک به شش میلیون تن از اوکراینی‌ها دوباره وصل شده است اما افزود که مشکلات مربوط به تامین گرمایش و آب همچنان ادامه دارند.

هیئت دولت: اوکراین حدود ۱۰ هزار «مرکز شکست‌ناپذیری» راه می‌اندازد

هیئت دولت ۱۷ دسامبر اعلام کرد اوکراین قصد دارد تعداد «مرکزهای شکست‌ناپذیری» در سراسر کشور را سه برابر کند.

ایندیپندنت کیف(@KyivIndependent) ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲

هیئت دولت اوکراین همچنین اعلام کرد قصد دارد حدود ۱۰ هزار «مرکز شکست‌ناپذیری» جدید در سراسر این کشور راه بیندازد.

هیئت دولت شنبه اعلام کرد این کشور قصد دارد تعداد این پناهگاه‌ها را سه برابر کند؛ پناهگاه‌هایی که مردم می‌توانند هنگام حملات روسیه در آن‌ها گرم شوند، گوشی‌هایشان را شارژ کنند و به اینترنت وصل شوند.

© The Independent

بیشتر از جهان