کمیته روابط خارجی سنا قطعنامه حمایت از اعتراضات ضدرژیم در ایران را تصویب کرد

این قطعنامه تحریم‌های هماهنگ‌شده مضاعف علیه اقدامات جمهوری اسلامی در نقض حقوق بشر را پیشنهاد می‌کند

این قطعنامه از جامعه بین‌المللی می‌خواهد علیه اقدامات رژیم ایران در نقض حقوق بشر صدای خود را بلند کند-Al Drago / POOL / AFP

باب منندز رئیس شورای روابط خارجی سنا آمریکا و سناتور مارشا بلکبرن به همراه ۹ سناتور دیگر اعلام کردند که این کمیته قطعنامه‌ای در تاکید بر حمایت آمریکا از شهروندان ایرانی که برای اعتراض مسالمت‌آمیز به خیابان‌ آمده‌اند و حقوق بنیادین خود را مطالبه می‌کنند را تصویب کرده است. این قطعنامه سرکوب خشن معترضان را محکوم می‌کند.

این قطعنامه به‌طور ویژه از جامعه بین‌المللی می‌خواهد علیه اقدامات رژیم ایران در نقض حقوق بشر صدای خود را بلند کند و به تلاش‌ها برای پاسخگو کردند ناقضان حقوق بشر ادامه دهد. این قطعنامه تحریم‌های هماهنگ‌شده مضاعف را در این زمینه پیشنهاد می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخش دیگری از این قطعنامه از آمریکا خواسته شده است به تامین دسترسی به ارتباط دیجیتال و آزادی اینترنت در ایران کمک کند.

خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که پس از کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، برای سومین ماه متوالی ادامه دارد. در این مدت نیروهای سرکوبگر حکومت ایران صدها معترض را کشته و هزاران نفر دیگر را بازداشت کرده‌اند.

آمریکا و اروپا و کانادا تا کنون تحریم‌هایی را در این زمینه علیه مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند.

اما همچنان اقدامات جدی‌تر نظیر تحریم علی خامنه‌ای، عامل اصلی کشتار در ایران یا اعلام پایان مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی انجام نشده است.