اعتراضات روز شنبه هم در دانشگاه‌ها و مترو تهران ادامه یافت

دانشجویان دانشگاه خوارزمی در اعتراض به مسمومیت گسترده دانشجویان تجمع اعتراضی برگزار کردند

خیزش سراسری مردم ایران از صبح روز شنبه با ادامه تحصن دانشجویان و اعتراضات در تهران همراه بود.

دانشجویان دانشگاه خوارزمی واحد کرج در اعتراض به مسمومیت گسترده دانشجویان این دانشگاه اعتصاب غذا کردند و خواستار استعفای ستاری، مدیریت امور دانشجویی شدند. دانشجویان معترض با تجمع مقابل دفتر ریاست این دانشگاه، شعار «ستاری استعفا» سر دادند. دانشجویان همچنین در اقدامی نمادین غذاهای سلف را در محوطه دانشگاه از سلف تا دفتر ریاست دانشگاه بر روی زمین چیدند. دانشجویان در این تجمع همچنین شعارهای «ستاری، کجایی؟ برات نهار آوردم» و «دانشجو مسموم می‌کنه، نشسته توجیه می‌کنه» سر دادند.

جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز در اعتراض به امنیتی شدن دانشگاه و سرکوب دانشجویان، در محوطه این دانشکده تحصن کردند. دانشجویان در این تحصن شعارنوشته‌هایی با اسامی دانشجویان زندانی و احکام صادره علیه آن‌ها به همراه داشتند.

دانشجویان دانشگاه‌هایی در سراسر کشور طی روزهای گذشته حمایت خود را از خیزش سراسری مردم ایران و اعتراضات چهاردهم تا شانزدهم آذر اعلام کرده‌اند که قرار است در آن مردم در سراسر ایران به صورت هماهنگ اقدام به برگزاری تجمع و همچنین اعتصاب کنند. دانشجویان و شهروندان تهرانی قصد دارند در روز شانزدهم آذر در مسیر خیابان انقلاب تا آزادی تجمع اعتراضی گسترده برگزار کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانشجویان دانشگاه آزاد تهران شمال نیز با صدور بیانیه‌ای و اعلام حمایت از اعتراضات و اعتصاب سه روزه چهاردهم تا شانزدهم آذر اعلام کردند که در امتحانات میان‌ترم خود شرکت نخواهند کرد. در این بیانیه آمده است: «علاوه بر تداوم اعتصاب خود و تحریم کلاس‌ها و پرداخت نکردن شهریه‌های باقی مانده، امتحانات میان‌ترم را که به ما اجبار کردید، تحریم کرده و تا زمان رسیدگی به تک‌ تک مطالباتمان و رفع کامل تعلیق، حذف، ممنوع‌الورودی و آزادی بی‌قیدوشرط هم‌دانشگاهی‌هایمان، به اعتصاب خود ادامه می‌دهیم و نه شهریه‌ای می‌پردازیم که علیه خود و سرکوبمان خرج شود و نه در هیچ امتحان و کلاسی شرکت می‌کنیم.»

دانشجویان دانشگاه تهران نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که از دوازدهم تا شانزدهم آذر در همراهی با اعتصابات سراسری، کلاس‌های درس را تحریم خواهند کرد. جمعی از دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در محکومیت عادی‌سازی جو دانشگاه، بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند که جامعه ایران هرگز به پیش از قتل مهسا امینی بازنخواهد گشت.

دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردند که همراه با سایر دانشگاه‌های کشور به قیام و اعتصابات سراسری در روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم آذرماه می‌پیوندند.

صبح روز شنبه تعدادی از شهروندان در ایستگاه مترو تربیت مدرس تهران علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند. معترضان در مترو تهران شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «بسیجی جیره‌خور، آخرشه خوب بخور» و «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» سر دادند.

در تهران همچنین جمعی از معترضان بنری را از یکی از پل‌های عابر پیاده در بزرگراه آبشناسان آویزان کردند که بر روی آن نوشته «برای توماج صالحی، تولدت مبارک» حک شده بود.