شماری از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با علائم مسمومیت روانه بهداری شدند

مسئولان دانشگاه در اطلاعیه‌ای ادعای «بیماری گوارشی شایع» را مطرح کرده‌اند

شماری زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در پی علائم مسمومیت غذایی، راهی بهداری دانشگاه شده‌اند. فعالان دانشجویی و کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرده‌اند «کیفیت غیراستاندارد غذایی» عامل مسمومیت دانشجویان است، اما مسئولان دانشگاه در اطلاعیه‌ای ادعای «بیماری گوارشی شایع» را مطرح کرده‌اند.

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، روز چهارشنبه ۲ آذر، جمع کثیری از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان با علائم مسمومیت غذایی به بهداری دانشگاه مراجعه کردند. جمعیت دانشجویان مسموم به‌ گونه‌ای بود که امکانات بهداری دانشگاه، توان پشتیبانی نداشت و از خوابگاه دانشجویان امکاناتی مانند تخت و چوب‌لباسی برای رسیدگی به وضعیت دانشجویان مسموم به بهداری منتقل شد.

برخی منابع خبری و فعالان دانشجویی تعداد دانشجویان بدحال را بیش از ۳۰۰ تن اعلام کرده‌اند.

پس از انتشار خبر مسمومیت تعداد زیادی از دانشجویان، مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان در اطلاعیه‌ای مدعی شد که نوعی از بیماری گوارشی در میان دانشجویان شایع شده است.

کاوه ضیائی، مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان، نیز ضمن تایید مراجعه شمار زیادی از دانشجویان به بهداری گفت که طبق بررسی‌های اولیه احتمال «شیوع بیماری ویروسی» یا «مسمومیت غذایی» وجود دارد.

به گفته این مقام دانشگاه صنعتی اصفهان، اکنون کارشناسان و بازرسان بهداشت و درمان استان اصفهان به دانشگاه دعوت شده‌اند و «وضعیت بهداشتی بخش‌های مختلف دانشگاه تحت کنترل است».

مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت که «دانشجویان بدحال علائمی مانند تب و مشکلات گوارشی داشتند، ولی وضعیت سلامتی دانشجویانی که تحت درمان قرار گرفته‌اند رو به بهبود است و جای نگرانی برای دانشجویان و خانواده آنان وجود ندارد».

در خبری دیگر، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای کمبود دارو و امکانات درمانی در بهداری دانشگاه را انکار کرد و خبر داد که ناظران اداره بهداشت اصفهان از دانشجویان و نمونه‌های آب و غذای دانشگاه آزمایش گرفته‌اند و نتایج آن را شامگاه جمعه چهارم آذر اعلام می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سوی دیگر ماجرا دانشجویان بیمار و فعالان دانشجویی قرار دارند که شیوع بیماری گوارشی را رد می‌کنند و می‌گویند کیفیت نامناسب غذا، عامل اصلی مسمومیت دانشجویان است. برخی فعالان دانشجویی نیز در حساب‌های کاربری و گروه‌های تلگرامی به دوستانشان توصیه کرده‌اند از مصرف آب و غذای دانشگاه خودداری کنند، زیرا «خطر مسمومیت در راه است».

این نخستین بار نیست که شماری از دانشجویان با علائم مسمومیت راهی مراکز درمانی می‌شوند. تابستان سال جاری (۱۴۰۱) نیز شمار زیادی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه‌های امام صادق و فرهنگیان با علائم مسمومیت راهی مراکز درمانی شدند. پیش از آن نیز خبرهای متعددی از توزیع غذای آلوده و مسمومیت‌ دانشجویان در دیگر دانشگاه‌ها منتشر شده بود.

دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در جریان خیزش سراسری، همبستگی‌شان را با مردم معترض اعلام و بارها تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنان روز شنبه ۲۸ آبان نیز با تجمع در محوطه دانشگاه شعارهایی چون «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» سردادند.