یکی از اعضای گروه بی‌تی‌اس به خدمت سربازی می‌رود

جین در مطلبی که هفته پیش در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، اشاره کرده است که به «خط مقدم» می‌رود

شش عضو دیگر گروه بی‌تی‌اس نیز قصد رفتن به خدمت نظام دارند - AFP

جین، از اعضای گروه بی‌تی‌اس، قرار است از ۱۳ دسامبر امسال به خدمت سربازی اجباری برود.

روزنامه آجو بیزینس دیلی چاپ کره جنوبی، روز پنجشنبه (۲۴ نوامبر)، از قول مقام‌های ناشناس ارتش این خبر را تایید کرد.

به گزارش این روزنامه، جین که چهارم دسامبر ۳۰ ساله می‌شود پس از پنج هفته دوره آموزشی در اردوگاه نظامی، به واحدی اعزام می‌شود.

سخنگوی شرکت هایب (HYBE)‌، نماینده بی‌تی‌اس و وزارت دفاع کره جنوبی از تایید این گزارش خودداری کردند.

جین در مطلبی که هفته پیش در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، اشاره کرده است که به «خط مقدم» می‌رود.

ماه گذشته بیگ هیت موزیک (Big Hit Music)، شرکت مدیریت بی‌تی‌اس، اعلام کرد همه اعضای بی‌تی‌اس طبق قانون کره جنوبی در چند سال آینده به خدمت اجباری نظام می‌روند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت افزود جین مسن‌ترین عضو این گروه درخواستش را مبنی بر تاخیر در رفتن به خدمت نظام در پایان این ماه لغو و مراحل لازم برای رفتن به خدمت را طی خواهد کرد.

طبق اعلام این شرکت به ضابطان مالی، شش عضو دیگر این گروه جونگ کوک، جیمین، وی، سوگا، آر‌. ام و جی-هوپ نیز قصد رفتن به خدمت نظام دارند.

شهردار بوسان در ماه سپتامبر از رئیس‌جمهوری کره جنوبی خواست بی‌تی‌اس را از خدمت اجباری نظام معاف کند تا آنان بتوانند از تلاش این شهر برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپوی ۲۰۳۰ حمایت کنند.

پارک هیونگ-جون به یون سوک-ییول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، گفت: «اگر مشکل خدمت سربازی بی‌تی‌اس حل نشود شاید این گروه نتواند فعالانه در ترویج اقدام‌های بوسان در رابطه با اکسپو مشارکت کند.»

اما سوک ووک، وزیر دفاع کره جنوبی، در نشست مجمع ملی که ۱۹ سپتامبر برگزار شد، گفت به دلیل «رعایت عدالت در انجام خدمت اجباری سربازی، مشکل» بتوان بی‌تی‌اس را مشمول این برنامه جایگزین کرد.

طبق قانون خدمت سربازی کره جنوبی «همه مردان دارای ملیت کره‌ای و برخوردار از توانمندی بدنی، وظیفه دارند به مدت ۱۸ تا ۲۲ ماه فعالانه به نظام خدمت کنند.»

گزارش‌های تکمیلی در خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از زندگی