دیدار شاهزاده محمد بن سلمان و امانوئل مکرون

امانوئل مکرون در مرداد ماه امسال هم در کاخ الیزه میزبان ولیعهد عربستان سعودی بود

BENOIT TESSIER / POOL / AFP

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست‌وزیر عربستان سعودی، روز جمعه با شماری از رهبران حاضر در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه، از جمله امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

امانوئل مکرون و شاهزاده محمد بن سلمان روز یکشنبه این هفته نیز تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. محور این گفت‌وگوها، تقویت روابط دوجانبه ریاض و پاریس و مهم‌ترین مسائل روز جهان و منطقه عنوان شد.

ولیعهد عربستان سعودی، همچنین از نقش فرانسه در حمایت از امنیت و ثبات منطقه‌ای و ایستادن در برابر تهدیدهای منطقه‌ قدردانی کرد.

امانوئل مکرون در مرداد ماه امسال نیز در کاخ الیزه میزبان ولیعهد عربستان سعودی بود.

همچنین، شاهزاده محمد بن سلمان روز جمعه با لی هسین‌ لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور، جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی، و حسنال بولکیاه، پادشاه برونئی در بانکوک، پایتخت تایلند، دیدار داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دیدارها و گفت‌وگوهای رسمی، بعد از حضور ولیعهد عربستان سعودی، در نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی و بعد از سفر رسمی این هفته او به سئول و امضا چند قرارداد اقتصادی با مقام‌های کره جنوبی انجام گرفت.

سفر رسمی شاهزاده محمد بن سلمان به تایلند از این جهت مهم است که نخستین سفر رسمی یک مقام بلند‌پایه سعودی به این کشور در سه دهه گذشته به‌حساب می‌آید.

عربستان سعودی و تایلند، از ژانویه سال جاری میلادی روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند.

نشست دو روزه همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه، روزهای ۱۸ و ۱۹ نوامبر، با حضور رهبران ۲۳ کشور جهان، در بانکوک برگزار می‌شود.

بیشتر از جهان