آمریکایی‌های مذهبی کمتر نگران تغییرات آب و هوایی‌اند

آمریکایی‌های بسیار مذهبی می‌گویند مشکلات بزرگتری در جهان وجود دارد، خدا کنترل آب‌وهوا را در دست دارد و باور نمی‌کنند که آب‌وهوا در واقع در حال تغییر است

آمريکایي‌های مذهبی به چند دليل نگرانی چندانی درباره موضوع تغييرات آب‌وهوايی ندارندـDavid McNew/ AFP

بیشتر بزرگسالان در ایالات متحده - ازجمله شمار زیادی از مسیحیان و افرادی که به ادیان دیگر اعتقاد دارند – کره زمین را مقدس می‌دانند و معتقدند خدا به انسان‌ها وظیفه مراقبت از آن را داده است.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد آمریکایی‌های بسیار مذهبی - کسانی که روزانه دعا می‌کنند، مرتبا در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند و دین را در زندگی خود بسیار مهم می‌دانند - کمتر از آمریکایی‌های دیگر در مورد گرم شدن کره زمین ابراز نگرانی می‌کنند. این نظرسنجی را مرکز تحقیقات پیو روز پنجشنبه منتشر کرد. این نظرسنجی از ۱۱ تا ۱۷ آوریل، حدود ۱۰ هزار و ۱۵۶ بزرگسال آمریکایی را مورد بررسی قرار داده است. 

اين نظرسنجی می‌گويد آمريکایي‌های مذهبی به چند دليل نگرانی چندانی درباره موضوع تغييرات آب‌وهوايی ندارند. در این گزارش آمده است: «قبل از هر دلیل دیگر سیاست مطرح است، زیرا «تاثیرگذارترین دلیل برای این نوع دیدگاه‌ها در مورد آب‌وهوا در آمریکا، نوع حزب سیاسی است نه دین».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نظر‌سنجی می‌گوید «آمریکایی‌های مذهبی تمایل بیشتری به حزب جمهوری‌خواه دارند. حزبی که کمتر از دموکرات‌ها باور دارد که فعالیت انسانی (به‌ویژه استفاده از سوخت‌های فسیلی) در حال گرم کردن زمین است.»

در این نظرسنجی مشخص شد که حدود ۷۴ درصد آمریکایی‌های مذهبی اعتقاد دارند که زمین مقدس است. ۸۰ درصد احساس سرپرستی به زمین دارند و به‌طور کامل با این عقیده موافق‌اند که «خدا به انسان‌ها وظیفه حفاظت و مراقبت از زمین، ازجمله گیاهان و حیوانات را داده است.»

طبق این نظر‌سنجی، آمریکایی‌های مذهبی که نگرانی کمی در مورد  تغییرات آب‌وهوایی نشان می‌دهند یا هیچ نگرانی نشان نمی‌دهند، می‌گویند «مشکلات بسیار بزرگتری در جهان وجود دارد، خدا کنترل آب‌وهوا را در دست دارد و باور نمی‌کنند که آب‌وهوا در واقع در حال تغییر است.»

در نتایج این نظر‌سنجی آمده است که بسیاری از آمریکایی‌های مذهبی نگران پیامدهای بالقوه مقررات زیست‌محیطی ازجمله از دست دادن آزادی‌های فردی، فرصت شغلی کمتر یا افزایش قیمت انرژی‌اند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که دوسوم بزرگسالان آمریکایی که مذهبی‌اند می‌گویند کتاب مقدسشان شامل درس‌هایی در مورد محیط زیست است و حدودا از هر ۱۰ نفر، چهار نفر می‌گویند در یک سال گذشته برای محیط زیست دعا کرده‌اند. این گزارش می‌گوید این نوع دیدگاه‌ها در طیف گسترده‌ای از سنت‌های مذهبی رایج است.

بیشتر از جهان