تهدید ایران محور گفت‌وگوهای منطقه‌ای ریاست سنتکام

مقام‌های ارشد نظامی عربستان سعودی میزبان اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه (سنتکام) بودند

به‌نوشته سنتکام، تقویت همکاری‌های نظامی ریاض و واشنگتن و چگونگی پیشبرد امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه، با همکاری متحدان نظامی دو کشور، از محورهای این گفت‌وگوها بود- وزارت دفاع عربستان سعودی/ توییتر

مقام‌های ارشد نظامی عربستان سعودی روز چهارشنبه میزبان اریک کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه (سنتکام) بودند. این دیدار پس از آن انجام شد که روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی، به‌نقل از منابع خود، نوشت حکومت ایران، در میان اعتراض‌های سراسری ضدحکومتی،  ممکن است مناطقی را در خاک عربستان سعودی و عراق هدف قرار دهد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه ۱۷ نوامبر (۲۵آبان‌ماه) منتشر کرد نوشت ریاست این ستاد، در جلسه مشترک نظامی، به‌میزبانی فیاض بن حامد الرویلی، رئیس ستاد ارتش عربستان سعودی، شرکت کرد. در این جلسه، شمار دیگری از مقام‌های ارشد نظامی هر دو کشور حضور داشتند.

به‌نوشته سنتکام، تقویت همکاری‌های نظامی ریاض و واشنگتن و چگونگی پیشبرد امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه، با همکاری متحدان نظامی دو کشور، از محورهای این گفت‌وگوها بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه روز پنجشنبه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا قید شده است که ایالات متحده به روابط نزدیک نظامی خود با عربستان سعودی متعهد است و تعهد ایالات متحده به حفظ امنیت منطقه، پایدار و خلل‌ناپذیر است.

در ادامه دیدارهای رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از کشورهای منطقه او در اسرائیل مهمان آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، بود و در یک مراسم نظامی شرکت کرد.

این چهارمین دیدار اریک کوریلا از اسرائیل از زمان تصدی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه به‌شمار می‌رود.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل در جریان دیدار با اریک کوریلا بار دیگر تاکید کرد واشنگتن و تل‌آویو به‌سرعت در حال تقویت قابلیت‌های نظامی مشترک به‌منظور مقابله با تهدیدهای حکومت ایران هستند.

رسانه‌های اسرائیلی در گزارش‌های خود نوشتند مقابله با حضور و نفوذ حکومت ایران در سوریه و یمن و جلوگیری از انتقال تسلیحات نظامی از ایران برای «حزب‌الله لبنان» از محورهای گفت‌‌وگو مقام‌های ارشد نظامی اسرائیل با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه بود.

بیشتر از جهان